Turbo supercharger for internal combustion engine of motor car, has compressor whose venturi nozzle is connected with activated charcoal filter and diverter valve is connected with venturi nozzle and opened for venting filter

The supercharger (12) has a compressor (13) whose housing (13a) comprises a low pressure input region (15) and a high pressure output region (18), which are respectively connected with a low pressure side (17) and a high pressure side (20) of a suction tube (21). A venturi nozzle (14) of the compres...

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1. Verfasser: STEPHANI, CLAUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator STEPHANI, CLAUS
description The supercharger (12) has a compressor (13) whose housing (13a) comprises a low pressure input region (15) and a high pressure output region (18), which are respectively connected with a low pressure side (17) and a high pressure side (20) of a suction tube (21). A venturi nozzle (14) of the compressor is arranged between the input and output regions and connected with an activated charcoal filter (8) for venting the filter. A diverter valve of the compressor is connected with the venturi nozzle and opened for venting the filter. Die Erfindung betrifft einen Turbolader (12) mit einem Verdichter (13), dessen Gehäuse (13a) einen mit einem Niederdruckeingang (16) verbundenen Niederdruckeingangsbereich (15) und einen mit einem Hochdruckausgang (19) verbundenen Hochdruckausgangsbereich (18) enthält, wobei der Niederdruckeingangsbereich (15) mit der Niederdruckseite (17) eines Saugrohres (21) und der Hochdruckausgangsbereich (18) mit der Hochdruckseite (20) des Saugrohres (21) verbunden ist. Der Verdichter (13) weist eine Venturidüse (14) auf, die zwischen dem Hochdruckausgangsbereich (18) und dem Niederdruckeingangsbereich (15) angeordnet ist und des Weiteren mit einem Aktivkohlefilter (8) zwecks dessen Entlüftung verbunden ist, wobei der Verdichter ein Schubumluftventil (22) aufweist, mit dem die Venturidüse (14) verbunden ist und die Entlüftung des Aktivkohlefilters (8) bei geöffnetem Schubumluftventil (22) erfolgt.
format Patent
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A venturi nozzle (14) of the compressor is arranged between the input and output regions and connected with an activated charcoal filter (8) for venting the filter. A diverter valve of the compressor is connected with the venturi nozzle and opened for venting the filter. Die Erfindung betrifft einen Turbolader (12) mit einem Verdichter (13), dessen Gehäuse (13a) einen mit einem Niederdruckeingang (16) verbundenen Niederdruckeingangsbereich (15) und einen mit einem Hochdruckausgang (19) verbundenen Hochdruckausgangsbereich (18) enthält, wobei der Niederdruckeingangsbereich (15) mit der Niederdruckseite (17) eines Saugrohres (21) und der Hochdruckausgangsbereich (18) mit der Hochdruckseite (20) des Saugrohres (21) verbunden ist. Der Verdichter (13) weist eine Venturidüse (14) auf, die zwischen dem Hochdruckausgangsbereich (18) und dem Niederdruckeingangsbereich (15) angeordnet ist und des Weiteren mit einem Aktivkohlefilter (8) zwecks dessen Entlüftung verbunden ist, wobei der Verdichter ein Schubumluftventil (22) aufweist, mit dem die Venturidüse (14) verbunden ist und die Entlüftung des Aktivkohlefilters (8) bei geöffnetem Schubumluftventil (22) erfolgt.</description><language>eng ; ger</language><subject>AIR INTAKES FOR JET-PROPULSION PLANTS ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING FUEL SUPPLY IN AIR-BREATHING JET-PROPULSION PLANTS ; GAS-TURBINE PLANTS ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20121206&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102011084539B3$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25547,76298</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20121206&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102011084539B3$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>STEPHANI, CLAUS</creatorcontrib><title>Turbo supercharger for internal combustion engine of motor car, has compressor whose venturi nozzle is connected with activated charcoal filter and diverter valve is connected with venturi nozzle and opened for venting filter</title><description>The supercharger (12) has a compressor (13) whose housing (13a) comprises a low pressure input region (15) and a high pressure output region (18), which are respectively connected with a low pressure side (17) and a high pressure side (20) of a suction tube (21). 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A venturi nozzle (14) of the compressor is arranged between the input and output regions and connected with an activated charcoal filter (8) for venting the filter. A diverter valve of the compressor is connected with the venturi nozzle and opened for venting the filter. Die Erfindung betrifft einen Turbolader (12) mit einem Verdichter (13), dessen Gehäuse (13a) einen mit einem Niederdruckeingang (16) verbundenen Niederdruckeingangsbereich (15) und einen mit einem Hochdruckausgang (19) verbundenen Hochdruckausgangsbereich (18) enthält, wobei der Niederdruckeingangsbereich (15) mit der Niederdruckseite (17) eines Saugrohres (21) und der Hochdruckausgangsbereich (18) mit der Hochdruckseite (20) des Saugrohres (21) verbunden ist. Der Verdichter (13) weist eine Venturidüse (14) auf, die zwischen dem Hochdruckausgangsbereich (18) und dem Niederdruckeingangsbereich (15) angeordnet ist und des Weiteren mit einem Aktivkohlefilter (8) zwecks dessen Entlüftung verbunden ist, wobei der Verdichter ein Schubumluftventil (22) aufweist, mit dem die Venturidüse (14) verbunden ist und die Entlüftung des Aktivkohlefilters (8) bei geöffnetem Schubumluftventil (22) erfolgt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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