Fahrzeugvorderradantriebsanordnung

Fahrzeugvorderradantriebsanordnung, umfassend ein Nebenantriebsgehäuse (12), das mindestens eine riemengetriebene Komponente (20, 23) mit einer Antriebsriemenscheibe (21, 26), eine Eingangsriemenscheibe (16), die durch einen Motor des Fahrzeugs angetrieben wird, einen Riemen (30), der die Eingangsri...

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Hauptverfasser: Warren, Charles N, Rients, Lee R, Bering, Christopher A, Potter, Brian J
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Warren, Charles N
Rients, Lee R
Bering, Christopher A
Potter, Brian J
description Fahrzeugvorderradantriebsanordnung, umfassend ein Nebenantriebsgehäuse (12), das mindestens eine riemengetriebene Komponente (20, 23) mit einer Antriebsriemenscheibe (21, 26), eine Eingangsriemenscheibe (16), die durch einen Motor des Fahrzeugs angetrieben wird, einen Riemen (30), der die Eingangsriemenscheibe (16) und die Antriebsriemenscheibe (21, 26) in Eingriff nimmt, eine entfernbare erste Antriebswelle (40) mit einem ersten Ende (42) zur Kopplung mit dem Motor und einem zweiten Ende (44) zur direkten Kopplung mit der Eingangsriemenscheibe (16), stützt, wobei bei einer Front-PTO-Option statt der ersten Antriebswelle (40) eine entfernbare zweite Antriebswelle (60) bereitgestellt wird, wobei die zweite Antriebswelle (60) ein erstes Ende (62) zur Kopplung mit dem Motor und ein zweites Ende (64), das mit einem Eingangsglied (54) gekoppelt ist, welches durch ein PTO-Antriebsgehäuse (52) eines entfernbaren Front-PTO-Antriebs (50) drehbar gestützt wird, aufweist, wobei der Front-PTO-Antrieb (50) ein Ausgangsglied (56) und eine PTO-Antriebswelle (58) aufweist, wobei das Ausgangsglied (56) zur Kopplung mit der Eingangsriemenscheibe (16) ausgeführt ist. A vehicle front drive assembly includes a housing supporting a plurality of belt driven pulleys, including an input pulley driven by an engine of the vehicle, a first driveshaft, a front PTO drive, and a second driveshaft. The first driveshaft can be connected directly between the engine and the input pulley. The front PTO drive has a housing rotatably supporting an input member, an auxiliary drive member and a PTO driveshaft, and enclosing a PTO transmission. A second driveshaft can be coupled between the engine and the auxiliary drive member. The first driveshaft is removable from the assembly when the second driveshaft and the front PTO drive are connected between the engine and the input pulley. The second driveshaft and the front PTO drive are removable from the assembly when the first driveshaft is connected between the engine and the input pulley.
format Patent
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A vehicle front drive assembly includes a housing supporting a plurality of belt driven pulleys, including an input pulley driven by an engine of the vehicle, a first driveshaft, a front PTO drive, and a second driveshaft. The first driveshaft can be connected directly between the engine and the input pulley. The front PTO drive has a housing rotatably supporting an input member, an auxiliary drive member and a PTO driveshaft, and enclosing a PTO transmission. A second driveshaft can be coupled between the engine and the auxiliary drive member. The first driveshaft is removable from the assembly when the second driveshaft and the front PTO drive are connected between the engine and the input pulley. The second driveshaft and the front PTO drive are removable from the assembly when the first driveshaft is connected between the engine and the input pulley.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231123&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102011082019B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231123&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102011082019B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Warren, Charles N</creatorcontrib><creatorcontrib>Rients, Lee R</creatorcontrib><creatorcontrib>Bering, Christopher A</creatorcontrib><creatorcontrib>Potter, Brian J</creatorcontrib><title>Fahrzeugvorderradantriebsanordnung</title><description>Fahrzeugvorderradantriebsanordnung, umfassend ein Nebenantriebsgehäuse (12), das mindestens eine riemengetriebene Komponente (20, 23) mit einer Antriebsriemenscheibe (21, 26), eine Eingangsriemenscheibe (16), die durch einen Motor des Fahrzeugs angetrieben wird, einen Riemen (30), der die Eingangsriemenscheibe (16) und die Antriebsriemenscheibe (21, 26) in Eingriff nimmt, eine entfernbare erste Antriebswelle (40) mit einem ersten Ende (42) zur Kopplung mit dem Motor und einem zweiten Ende (44) zur direkten Kopplung mit der Eingangsriemenscheibe (16), stützt, wobei bei einer Front-PTO-Option statt der ersten Antriebswelle (40) eine entfernbare zweite Antriebswelle (60) bereitgestellt wird, wobei die zweite Antriebswelle (60) ein erstes Ende (62) zur Kopplung mit dem Motor und ein zweites Ende (64), das mit einem Eingangsglied (54) gekoppelt ist, welches durch ein PTO-Antriebsgehäuse (52) eines entfernbaren Front-PTO-Antriebs (50) drehbar gestützt wird, aufweist, wobei der Front-PTO-Antrieb (50) ein Ausgangsglied (56) und eine PTO-Antriebswelle (58) aufweist, wobei das Ausgangsglied (56) zur Kopplung mit der Eingangsriemenscheibe (16) ausgeführt ist. A vehicle front drive assembly includes a housing supporting a plurality of belt driven pulleys, including an input pulley driven by an engine of the vehicle, a first driveshaft, a front PTO drive, and a second driveshaft. The first driveshaft can be connected directly between the engine and the input pulley. The front PTO drive has a housing rotatably supporting an input member, an auxiliary drive member and a PTO driveshaft, and enclosing a PTO transmission. A second driveshaft can be coupled between the engine and the auxiliary drive member. The first driveshaft is removable from the assembly when the second driveshaft and the front PTO drive are connected between the engine and the input pulley. 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A vehicle front drive assembly includes a housing supporting a plurality of belt driven pulleys, including an input pulley driven by an engine of the vehicle, a first driveshaft, a front PTO drive, and a second driveshaft. The first driveshaft can be connected directly between the engine and the input pulley. The front PTO drive has a housing rotatably supporting an input member, an auxiliary drive member and a PTO driveshaft, and enclosing a PTO transmission. A second driveshaft can be coupled between the engine and the auxiliary drive member. The first driveshaft is removable from the assembly when the second driveshaft and the front PTO drive are connected between the engine and the input pulley. The second driveshaft and the front PTO drive are removable from the assembly when the first driveshaft is connected between the engine and the input pulley.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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