Resolver component for determining angular position of rotor of permanent magnet synchronous motor of car, has calculating unit comparing angle measurement value with angle value with compensation of difference between two sampling time
The component has a resolver/digital converter (RDC) (1) for generating of an excitation signal (3). A resolver (2) provides two sinusoidal signals (4, 5) based on the excitation signal. The resolver/converter samples the sinusoidal signals for providing a primary position at a sampling time, and de...
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creator | SHUAIBI, NASSER HELLER, MARCUS |
description | The component has a resolver/digital converter (RDC) (1) for generating of an excitation signal (3). A resolver (2) provides two sinusoidal signals (4, 5) based on the excitation signal. The resolver/converter samples the sinusoidal signals for providing a primary position at a sampling time, and derives a primary angle measurement value from the primary position. A sampling unit samples each sinusoidal signal for providing a secondary position at another sampling time. A calculating unit compares the value with an angle value with compensation of a time difference between two sampling time. An independent claim is also included for a method for determination of an angular position of a rotor.
Ein Sekundärmittel (redundanter Weg) zur Rationalisierung der von einem Drehmelder/Digital-Wandler abgeleiteten Lageinformation ist zur Erfüllung der Sicherheitsanforderungen für den Hauptdrehmomentweg in Kraftfahrzeugen erforderlich. Zu diesem Zweck wird eine Drehmelder-Baugruppe zur Bestimmung der Winkellage eines Rotors bereitgestellt, die einen Drehmelder/Digital-Wandler (1) zur Erzeugung eines Erregungssignals (3) und einen Drehmelder (2), der zwei je nach der Winkellage des Rotors modulierte sinusförmige Signale (4, 5) liefert, umfasst, wobei der Drehmelder/Digital-Wandler (1) imstande ist, die beiden sinusförmigen Signale (4, 5) zur Beschaffung von ersten Abtastwerten beginnend mit einer ersten Abtastzeit abzutasten und von den ersten Abtastwerten einen ersten Winkelwert abzuleiten. Die Drehmelder-Baugruppe umfasst weiter ein Erfassungsmittel zur Erfassung einer zweiten Abtastzeit aus dem besagten Erregungssignal (3), sowie Abtastmittel (8) zum Abtasten der beiden sinusförmigen Signale (4, 5) beginnend mit der zweiten Abtastzeit zur Beschaffung von zweiten Abtastwerten und Berechnungsmittel zum Vergleich des ersten Winkelwertes mit einem zweiten Winkelwert durch Berechnen des zweiten Winkelwertes auf der Basis der zweiten Abtastwerte, mit Kompensation durch den Zeitunterschied zwischen der ersten und der zweiten Abtastzeit. |
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Ein Sekundärmittel (redundanter Weg) zur Rationalisierung der von einem Drehmelder/Digital-Wandler abgeleiteten Lageinformation ist zur Erfüllung der Sicherheitsanforderungen für den Hauptdrehmomentweg in Kraftfahrzeugen erforderlich. Zu diesem Zweck wird eine Drehmelder-Baugruppe zur Bestimmung der Winkellage eines Rotors bereitgestellt, die einen Drehmelder/Digital-Wandler (1) zur Erzeugung eines Erregungssignals (3) und einen Drehmelder (2), der zwei je nach der Winkellage des Rotors modulierte sinusförmige Signale (4, 5) liefert, umfasst, wobei der Drehmelder/Digital-Wandler (1) imstande ist, die beiden sinusförmigen Signale (4, 5) zur Beschaffung von ersten Abtastwerten beginnend mit einer ersten Abtastzeit abzutasten und von den ersten Abtastwerten einen ersten Winkelwert abzuleiten. Die Drehmelder-Baugruppe umfasst weiter ein Erfassungsmittel zur Erfassung einer zweiten Abtastzeit aus dem besagten Erregungssignal (3), sowie Abtastmittel (8) zum Abtasten der beiden sinusförmigen Signale (4, 5) beginnend mit der zweiten Abtastzeit zur Beschaffung von zweiten Abtastwerten und Berechnungsmittel zum Vergleich des ersten Winkelwertes mit einem zweiten Winkelwert durch Berechnen des zweiten Winkelwertes auf der Basis der zweiten Abtastwerte, mit Kompensation durch den Zeitunterschied zwischen der ersten und der zweiten Abtastzeit.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS ; INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT ; MEASURING ; MEASURING ANGLES ; MEASURING AREAS ; MEASURING IRREGULARITIES OF SURFACES OR CONTOURS ; MEASURING LENGTH, THICKNESS OR SIMILAR LINEARDIMENSIONS ; MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK ; MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE ; MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; PHYSICS ; TARIFF METERING APPARATUS ; TESTING</subject><creationdate>2011</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110804&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011009720A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110804&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011009720A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SHUAIBI, NASSER</creatorcontrib><creatorcontrib>HELLER, MARCUS</creatorcontrib><title>Resolver component for determining angular position of rotor of permanent magnet synchronous motor of car, has calculating unit comparing angle measurement value with angle value with compensation of difference between two sampling time</title><description>The component has a resolver/digital converter (RDC) (1) for generating of an excitation signal (3). A resolver (2) provides two sinusoidal signals (4, 5) based on the excitation signal. The resolver/converter samples the sinusoidal signals for providing a primary position at a sampling time, and derives a primary angle measurement value from the primary position. A sampling unit samples each sinusoidal signal for providing a secondary position at another sampling time. A calculating unit compares the value with an angle value with compensation of a time difference between two sampling time. An independent claim is also included for a method for determination of an angular position of a rotor.
Ein Sekundärmittel (redundanter Weg) zur Rationalisierung der von einem Drehmelder/Digital-Wandler abgeleiteten Lageinformation ist zur Erfüllung der Sicherheitsanforderungen für den Hauptdrehmomentweg in Kraftfahrzeugen erforderlich. Zu diesem Zweck wird eine Drehmelder-Baugruppe zur Bestimmung der Winkellage eines Rotors bereitgestellt, die einen Drehmelder/Digital-Wandler (1) zur Erzeugung eines Erregungssignals (3) und einen Drehmelder (2), der zwei je nach der Winkellage des Rotors modulierte sinusförmige Signale (4, 5) liefert, umfasst, wobei der Drehmelder/Digital-Wandler (1) imstande ist, die beiden sinusförmigen Signale (4, 5) zur Beschaffung von ersten Abtastwerten beginnend mit einer ersten Abtastzeit abzutasten und von den ersten Abtastwerten einen ersten Winkelwert abzuleiten. Die Drehmelder-Baugruppe umfasst weiter ein Erfassungsmittel zur Erfassung einer zweiten Abtastzeit aus dem besagten Erregungssignal (3), sowie Abtastmittel (8) zum Abtasten der beiden sinusförmigen Signale (4, 5) beginnend mit der zweiten Abtastzeit zur Beschaffung von zweiten Abtastwerten und Berechnungsmittel zum Vergleich des ersten Winkelwertes mit einem zweiten Winkelwert durch Berechnen des zweiten Winkelwertes auf der Basis der zweiten Abtastwerte, mit Kompensation durch den Zeitunterschied zwischen der ersten und der zweiten Abtastzeit.</description><subject>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS</subject><subject>INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT</subject><subject>MEASURING</subject><subject>MEASURING ANGLES</subject><subject>MEASURING AREAS</subject><subject>MEASURING IRREGULARITIES OF SURFACES OR CONTOURS</subject><subject>MEASURING LENGTH, THICKNESS OR SIMILAR LINEARDIMENSIONS</subject><subject>MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK</subject><subject>MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE</subject><subject>MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>TARIFF METERING APPARATUS</subject><subject>TESTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2011</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjzFPw0AMhbMwIOA_eGErUlIGxIhoETNir8z1JTnpzj7dOY34z_wILlUqMTL5yX7-nn3d_HygaDghk9OYVCBGvWY6wpCjFy8DsQxT4ExJizevQtpTVquuKlK18Xkt8iAwKt_ixqyiU6F4cTnOGxq5VBFchdnCncTbOZbzGhNAEVymjLgQTxwm0OxtXId_GssepPDloKPve2SIA33BZkDIZqXCMYWFbj7itrnqORTcrfWmuX_bf76-PyDpASWxQ_3gsNt37bbturZ9ftq2L93jf32_fy103A</recordid><startdate>20110804</startdate><enddate>20110804</enddate><creator>SHUAIBI, NASSER</creator><creator>HELLER, MARCUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20110804</creationdate><title>Resolver component for determining angular position of rotor of permanent magnet synchronous motor of car, has calculating unit comparing angle measurement value with angle value with compensation of difference between two sampling time</title><author>SHUAIBI, NASSER ; HELLER, MARCUS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102011009720A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2011</creationdate><topic>ARRANGEMENTS FOR MEASURING TWO OR MORE VARIABLES NOT COVEREDIN A SINGLE OTHER SUBCLASS</topic><topic>INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT</topic><topic>MEASURING</topic><topic>MEASURING ANGLES</topic><topic>MEASURING AREAS</topic><topic>MEASURING IRREGULARITIES OF SURFACES OR CONTOURS</topic><topic>MEASURING LENGTH, THICKNESS OR SIMILAR LINEARDIMENSIONS</topic><topic>MEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION,OR SHOCK</topic><topic>MEASURING NOT SPECIALLY ADAPTED FOR A SPECIFIC VARIABLE</topic><topic>MEASURING OR TESTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>TARIFF METERING APPARATUS</topic><topic>TESTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SHUAIBI, NASSER</creatorcontrib><creatorcontrib>HELLER, MARCUS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SHUAIBI, NASSER</au><au>HELLER, MARCUS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Resolver component for determining angular position of rotor of permanent magnet synchronous motor of car, has calculating unit comparing angle measurement value with angle value with compensation of difference between two sampling time</title><date>2011-08-04</date><risdate>2011</risdate><abstract>The component has a resolver/digital converter (RDC) (1) for generating of an excitation signal (3). A resolver (2) provides two sinusoidal signals (4, 5) based on the excitation signal. The resolver/converter samples the sinusoidal signals for providing a primary position at a sampling time, and derives a primary angle measurement value from the primary position. A sampling unit samples each sinusoidal signal for providing a secondary position at another sampling time. A calculating unit compares the value with an angle value with compensation of a time difference between two sampling time. An independent claim is also included for a method for determination of an angular position of a rotor.
Ein Sekundärmittel (redundanter Weg) zur Rationalisierung der von einem Drehmelder/Digital-Wandler abgeleiteten Lageinformation ist zur Erfüllung der Sicherheitsanforderungen für den Hauptdrehmomentweg in Kraftfahrzeugen erforderlich. Zu diesem Zweck wird eine Drehmelder-Baugruppe zur Bestimmung der Winkellage eines Rotors bereitgestellt, die einen Drehmelder/Digital-Wandler (1) zur Erzeugung eines Erregungssignals (3) und einen Drehmelder (2), der zwei je nach der Winkellage des Rotors modulierte sinusförmige Signale (4, 5) liefert, umfasst, wobei der Drehmelder/Digital-Wandler (1) imstande ist, die beiden sinusförmigen Signale (4, 5) zur Beschaffung von ersten Abtastwerten beginnend mit einer ersten Abtastzeit abzutasten und von den ersten Abtastwerten einen ersten Winkelwert abzuleiten. Die Drehmelder-Baugruppe umfasst weiter ein Erfassungsmittel zur Erfassung einer zweiten Abtastzeit aus dem besagten Erregungssignal (3), sowie Abtastmittel (8) zum Abtasten der beiden sinusförmigen Signale (4, 5) beginnend mit der zweiten Abtastzeit zur Beschaffung von zweiten Abtastwerten und Berechnungsmittel zum Vergleich des ersten Winkelwertes mit einem zweiten Winkelwert durch Berechnen des zweiten Winkelwertes auf der Basis der zweiten Abtastwerte, mit Kompensation durch den Zeitunterschied zwischen der ersten und der zweiten Abtastzeit.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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title | Resolver component for determining angular position of rotor of permanent magnet synchronous motor of car, has calculating unit comparing angle measurement value with angle value with compensation of difference between two sampling time |
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