Kraftfahrzeug mit einer Batterie und Batterie für ein Kraftfahrzeug
Kraftfahrzeug (40) mit einer Batterie (1), die Batteriezellen (8-10) umfasst, die flächig in einem Bodenbereich des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet sind, dadurch gekennzeichnet, dass die Batterie (1) einen Fußkörper (5) umfasst, der in einem Fußraum (42) des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet und in eine...
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Format: | Patent |
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creator | Garbe, Thomas Ujhasi, Marco Mössinger, Oliver Maurer, Steffen Bender, Stefan Schmidt, Boris Schäfer, Peter, Dr Reuter, Uwe Chew, Guan, Dr |
description | Kraftfahrzeug (40) mit einer Batterie (1), die Batteriezellen (8-10) umfasst, die flächig in einem Bodenbereich des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet sind, dadurch gekennzeichnet, dass die Batterie (1) einen Fußkörper (5) umfasst, der in einem Fußraum (42) des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet und in einem stumpfen Winkel von einem Grundkörper (4) der Batterie (1) abgewinkelt ist, der im Bodenbereich des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet ist, wobei der Fußkörper (5) einen quaderförmigen Abschnitt (26) mit Batteriezellen (9,10) umfasst, der in einem vorderen Fußraum des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet ist, wobei der Fußkörper (5) einen abgeschrägten Abschnitt (28) zur Aufnahme von zusätzlichen Komponenten (21-24) und/oder Anschlüssen (31-33) umfasst.
The motor car has battery (1) which is arranged planarly in bottom portion of motor car chassis, and is provided with battery cells (8-10) arranged in series. The battery includes a base (4) which is arranged in bottom portion of motor car chassis, and a foot portion (5) which is bent in floor space (42) of motor car chassis at obtuse angle with respect to base. The foot portion includes receiving area (18) for receiving the supplementary components (21-24) and connection components (31-33). |
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The motor car has battery (1) which is arranged planarly in bottom portion of motor car chassis, and is provided with battery cells (8-10) arranged in series. The battery includes a base (4) which is arranged in bottom portion of motor car chassis, and a foot portion (5) which is bent in floor space (42) of motor car chassis at obtuse angle with respect to base. The foot portion includes receiving area (18) for receiving the supplementary components (21-24) and connection components (31-33).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BASIC ELECTRIC ELEMENTS ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRICITY ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PROCESSES OR MEANS, e.g. BATTERIES, FOR THE DIRECT CONVERSIONOF CHEMICAL INTO ELECTRICAL ENERGY ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240725&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011001370B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240725&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011001370B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Garbe, Thomas</creatorcontrib><creatorcontrib>Ujhasi, Marco</creatorcontrib><creatorcontrib>Mössinger, Oliver</creatorcontrib><creatorcontrib>Maurer, Steffen</creatorcontrib><creatorcontrib>Bender, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>Schmidt, Boris</creatorcontrib><creatorcontrib>Schäfer, Peter, Dr</creatorcontrib><creatorcontrib>Reuter, Uwe</creatorcontrib><creatorcontrib>Chew, Guan, Dr</creatorcontrib><title>Kraftfahrzeug mit einer Batterie und Batterie für ein Kraftfahrzeug</title><description>Kraftfahrzeug (40) mit einer Batterie (1), die Batteriezellen (8-10) umfasst, die flächig in einem Bodenbereich des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet sind, dadurch gekennzeichnet, dass die Batterie (1) einen Fußkörper (5) umfasst, der in einem Fußraum (42) des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet und in einem stumpfen Winkel von einem Grundkörper (4) der Batterie (1) abgewinkelt ist, der im Bodenbereich des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet ist, wobei der Fußkörper (5) einen quaderförmigen Abschnitt (26) mit Batteriezellen (9,10) umfasst, der in einem vorderen Fußraum des Kraftfahrzeugs (40) angeordnet ist, wobei der Fußkörper (5) einen abgeschrägten Abschnitt (28) zur Aufnahme von zusätzlichen Komponenten (21-24) und/oder Anschlüssen (31-33) umfasst.
The motor car has battery (1) which is arranged planarly in bottom portion of motor car chassis, and is provided with battery cells (8-10) arranged in series. The battery includes a base (4) which is arranged in bottom portion of motor car chassis, and a foot portion (5) which is bent in floor space (42) of motor car chassis at obtuse angle with respect to base. The foot portion includes receiving area (18) for receiving the supplementary components (21-24) and connection components (31-33).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BASIC ELECTRIC ELEMENTS</subject><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PROCESSES OR MEANS, e.g. BATTERIES, FOR THE DIRECT CONVERSIONOF CHEMICAL INTO ELECTRICAL ENERGY</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHDxLkpMK0lLzCiqSi1NV8jNLFFIzcxLLVJwSiwpSS3KTFUozUtBcNIO7ykCKVBA0cbDwJqWmFOcyguluRlU3VxDnD10Uwvy41OLCxKTU_NSS-JdXA0NjAwMDQ0MDI3NDZxMjIlVBwCHgjTM</recordid><startdate>20240725</startdate><enddate>20240725</enddate><creator>Garbe, Thomas</creator><creator>Ujhasi, Marco</creator><creator>Mössinger, Oliver</creator><creator>Maurer, Steffen</creator><creator>Bender, Stefan</creator><creator>Schmidt, Boris</creator><creator>Schäfer, Peter, Dr</creator><creator>Reuter, Uwe</creator><creator>Chew, Guan, Dr</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240725</creationdate><title>Kraftfahrzeug mit einer Batterie und Batterie für ein Kraftfahrzeug</title><author>Garbe, Thomas ; 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The motor car has battery (1) which is arranged planarly in bottom portion of motor car chassis, and is provided with battery cells (8-10) arranged in series. The battery includes a base (4) which is arranged in bottom portion of motor car chassis, and a foot portion (5) which is bent in floor space (42) of motor car chassis at obtuse angle with respect to base. The foot portion includes receiving area (18) for receiving the supplementary components (21-24) and connection components (31-33).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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