Bumper assembly for motor vehicle, has multiple crash boxes arranged in cross-bar, where pedestrian protection element is arranged on cross-bar
The bumper assembly (1) has multiple crash boxes (2) arranged in a cross-bar (3), where a pedestrian protection element (4) is arranged on the cross-bar. The material of the pedestrian protection element has a lower rigidity against the material of the cross-bar. A deformation element (5) is arrange...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The bumper assembly (1) has multiple crash boxes (2) arranged in a cross-bar (3), where a pedestrian protection element (4) is arranged on the cross-bar. The material of the pedestrian protection element has a lower rigidity against the material of the cross-bar. A deformation element (5) is arranged in the pedestrian protection element. An independent claim is also included for a method for operating a bumper assembly in a crash situation.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Stoßfängeranordnung (1) für ein Kraftfahrzeug, welche einen Querträger (3) mit an dem Querträger (3) angeordneten Crashboxen (2) aufweist und wobei an dem Querträger (3) ein Fußgängerschutzelement (4) angeordnet ist, wobei das Material des Fußgängerschutzelementes (4) gegenüber dem Material des Querträgers (3) eine geringere Festigkeit aufweist. Erfindungsgemäßist in dem Fußgängerschutzelement (4) ein Deformationselement (5) angeordnet. Das Deformationselement (5) kann dabei in den Querträger (3) im Falle eines Fußgängeranpralls einfahren, weshalb nur das Fußgängerschutzelement (4) eine dämpfende Wirkung entfaltet. In einem Crashfall hoher Intensität kann das Deformationselement (5) schubstarr mit dem Querträger (3) verbunden werden und somit den zur Verfügung stehenden Deformationsweg der Crashbox (2) um das Deformationselement (5) verlängern. |
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