Liquid-cooled cylinder head i.e. four-valve cylinder head, for multi-cylinder internal combustion engine, has coolant channels geodetically separated from each other, and partition wall arranged between coolant channels
The head (1) has a coolant channel (4) arranged geodetically over or under another coolant channel (3) and extending from an inlet side (Ze) to an outlet side (Za) of the head. The coolant channels are geodetically separated from each other, and a partition wall (5) is arranged between the coolant c...
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creator | GUTZER, ULRICH MALEK, GEORG RUFFING, WOLFGANG |
description | The head (1) has a coolant channel (4) arranged geodetically over or under another coolant channel (3) and extending from an inlet side (Ze) to an outlet side (Za) of the head. The coolant channels are geodetically separated from each other, and a partition wall (5) is arranged between the coolant channels. The partition wall is mechanically isolatable in sections between the coolant channels. A multi-cylinder internal combustion engine (2) comprises a crank case (8), where the head is arranged on the crank case. The coolant channels are formed in same direction of a coolant.
Flüssigkeitsgekühlter Zylinderkopf (1) für eine Brennkraftmaschine (2), in dem sich ein Kühlmittelkanal (3) weitgehend von einer Einlassseite (ZE) zu einer Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei ein zweiter Kühlmittelkanal (4) vorgesehen ist, der geodätisch über oder unter dem Kühlmittelkanal (3) angeordnet ist, der sich weitgehend von der Einlassseite (ZE) zu der Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei der Kühlmittelkanal (3) und der zweite Kühlmittelkanal (4) von einer geodätisch zwischen ihnen angeordneten Trennwand (5) voneinander getrennt sind. Durch die erfindungsgemäße Ausgestaltung ist eine sehr gute zwangsgeführte und flache Heißzonenströmung dargestellt. Darüber hinaus weist der Zylinderkopf eine sehr hohe Strukturfestigkeit durch den geteilten Kühlmittelraum auf. |
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Flüssigkeitsgekühlter Zylinderkopf (1) für eine Brennkraftmaschine (2), in dem sich ein Kühlmittelkanal (3) weitgehend von einer Einlassseite (ZE) zu einer Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei ein zweiter Kühlmittelkanal (4) vorgesehen ist, der geodätisch über oder unter dem Kühlmittelkanal (3) angeordnet ist, der sich weitgehend von der Einlassseite (ZE) zu der Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei der Kühlmittelkanal (3) und der zweite Kühlmittelkanal (4) von einer geodätisch zwischen ihnen angeordneten Trennwand (5) voneinander getrennt sind. Durch die erfindungsgemäße Ausgestaltung ist eine sehr gute zwangsgeführte und flache Heißzonenströmung dargestellt. Darüber hinaus weist der Zylinderkopf eine sehr hohe Strukturfestigkeit durch den geteilten Kühlmittelraum auf.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES ; COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120405&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102010041869A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25551,76304</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120405&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102010041869A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>GUTZER, ULRICH</creatorcontrib><creatorcontrib>MALEK, GEORG</creatorcontrib><creatorcontrib>RUFFING, WOLFGANG</creatorcontrib><title>Liquid-cooled cylinder head i.e. four-valve cylinder head, for multi-cylinder internal combustion engine, has coolant channels geodetically separated from each other, and partition wall arranged between coolant channels</title><description>The head (1) has a coolant channel (4) arranged geodetically over or under another coolant channel (3) and extending from an inlet side (Ze) to an outlet side (Za) of the head. The coolant channels are geodetically separated from each other, and a partition wall (5) is arranged between the coolant channels. The partition wall is mechanically isolatable in sections between the coolant channels. A multi-cylinder internal combustion engine (2) comprises a crank case (8), where the head is arranged on the crank case. The coolant channels are formed in same direction of a coolant.
Flüssigkeitsgekühlter Zylinderkopf (1) für eine Brennkraftmaschine (2), in dem sich ein Kühlmittelkanal (3) weitgehend von einer Einlassseite (ZE) zu einer Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei ein zweiter Kühlmittelkanal (4) vorgesehen ist, der geodätisch über oder unter dem Kühlmittelkanal (3) angeordnet ist, der sich weitgehend von der Einlassseite (ZE) zu der Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei der Kühlmittelkanal (3) und der zweite Kühlmittelkanal (4) von einer geodätisch zwischen ihnen angeordneten Trennwand (5) voneinander getrennt sind. Durch die erfindungsgemäße Ausgestaltung ist eine sehr gute zwangsgeführte und flache Heißzonenströmung dargestellt. Darüber hinaus weist der Zylinderkopf eine sehr hohe Strukturfestigkeit durch den geteilten Kühlmittelraum auf.</description><subject>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOw0AQRN1QIOAftqGzIxsiBCWCIApK-mhzN7ZXOu-Zu3WifCs_w4EQEqKhmuI9zcxp9f4ib4v4xsUY4Mkdg6hHohHsSVZYUR-X1Ow57PGb1oUkmpZg0vwAUUNSDuTitFuySVSCDqKoaeRMnzOsRm5kVYRMA6KHieMQjpQxc2IrP_oUJwK7kaKNSDWxeirQ5KvyUHTilFiHIu9gB0D_lJ9XJz2HjIvvPKsunzavD88N5rhFntlBYdvHTddetV3brrvbm7v77vq_3geGk2zY</recordid><startdate>20120405</startdate><enddate>20120405</enddate><creator>GUTZER, ULRICH</creator><creator>MALEK, GEORG</creator><creator>RUFFING, WOLFGANG</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120405</creationdate><title>Liquid-cooled cylinder head i.e. four-valve cylinder head, for multi-cylinder internal combustion engine, has coolant channels geodetically separated from each other, and partition wall arranged between coolant channels</title><author>GUTZER, ULRICH ; MALEK, GEORG ; RUFFING, WOLFGANG</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102010041869A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>GUTZER, ULRICH</creatorcontrib><creatorcontrib>MALEK, GEORG</creatorcontrib><creatorcontrib>RUFFING, WOLFGANG</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>GUTZER, ULRICH</au><au>MALEK, GEORG</au><au>RUFFING, WOLFGANG</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Liquid-cooled cylinder head i.e. four-valve cylinder head, for multi-cylinder internal combustion engine, has coolant channels geodetically separated from each other, and partition wall arranged between coolant channels</title><date>2012-04-05</date><risdate>2012</risdate><abstract>The head (1) has a coolant channel (4) arranged geodetically over or under another coolant channel (3) and extending from an inlet side (Ze) to an outlet side (Za) of the head. The coolant channels are geodetically separated from each other, and a partition wall (5) is arranged between the coolant channels. The partition wall is mechanically isolatable in sections between the coolant channels. A multi-cylinder internal combustion engine (2) comprises a crank case (8), where the head is arranged on the crank case. The coolant channels are formed in same direction of a coolant.
Flüssigkeitsgekühlter Zylinderkopf (1) für eine Brennkraftmaschine (2), in dem sich ein Kühlmittelkanal (3) weitgehend von einer Einlassseite (ZE) zu einer Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei ein zweiter Kühlmittelkanal (4) vorgesehen ist, der geodätisch über oder unter dem Kühlmittelkanal (3) angeordnet ist, der sich weitgehend von der Einlassseite (ZE) zu der Auslassseite (ZA) des Zylinderkopfes (1) erstreckt, wobei der Kühlmittelkanal (3) und der zweite Kühlmittelkanal (4) von einer geodätisch zwischen ihnen angeordneten Trennwand (5) voneinander getrennt sind. Durch die erfindungsgemäße Ausgestaltung ist eine sehr gute zwangsgeführte und flache Heißzonenströmung dargestellt. Darüber hinaus weist der Zylinderkopf eine sehr hohe Strukturfestigkeit durch den geteilten Kühlmittelraum auf.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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