Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance

The driver assistance system has an electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance. The electronic control unit is configured such that the distance and relative speed of a preceding vehicle are recorded by the sensors during a presence of a sailing ope...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LOEWENAU, JAN, HUANG, PEI-SHIH DENNIS, FREYMANN, RAYMOND, DR, SCHMITZ, GEERT, PFEIFFER, ANDREAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator LOEWENAU, JAN
HUANG, PEI-SHIH DENNIS
FREYMANN, RAYMOND, DR
SCHMITZ, GEERT
PFEIFFER, ANDREAS
description The driver assistance system has an electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance. The electronic control unit is configured such that the distance and relative speed of a preceding vehicle are recorded by the sensors during a presence of a sailing operation in a turned off condition. The sailing mode is deactivated during the presence of a sailing operation in the turned off condition. Bei dem erfindungsgemäßen Fahrerassistenzsystem in einem Kraftfahrzeug, durch das bei aktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels eines elektronischen Steuergeräts und damit verbundenen Sensoren eine vorgegebene Geschwindigkeit oder ein vorgegebener Abstand zum vorausfahrenden Fahrzeug im Wesentlicsbesondere durch entsprechende Programmierung und durch erforderliche Schnittstellen zu anderen Steuergeräten derart ausgestaltet, dass zumindest bei Vorliegen eines Segelbetriebes auch bei deaktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels der Sensoren der Abstand und/oder die Relativgeschwindigkeit zum vorausfahrenden Fahrzeug erfasst werden und der Segelbetrieb ausgeschaltet wird, - wenn der Abstand einen vorgegebenen Schwellwert unterschreitet und/oder die Abstandsverringerung pro Zeiteinheit zum vorausfahrenden Fahrzeug einen vorgegebenen Schwellwert überschreitet und/oder - wenn eine Betätigung des Bremspedals zu erwarten ist oder vorliegt.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102010031382A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102010031382A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102010031382A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjrEOwjAMRLswIOAfvLCBlLQLK6JFfAB7FaVXNVLrRHFaif_ggwlSFzYW2893Ot22eNfRLYhkRJwkwxYkL0mYqPeRZgE5psmnDAsGZ0ecaDBCGGFT9OwsWc_5Gmlml77AWUFHyZOAxUch31OI6JAQJ8dZk4A8c-bvu1sr7ItNb0bBYd274nhvnrfHGcG3kGAsGKmtG61KpZWqdHUpr7r61_cB2X5S8A</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance</title><source>esp@cenet</source><creator>LOEWENAU, JAN ; HUANG, PEI-SHIH DENNIS ; FREYMANN, RAYMOND, DR ; SCHMITZ, GEERT ; PFEIFFER, ANDREAS</creator><creatorcontrib>LOEWENAU, JAN ; HUANG, PEI-SHIH DENNIS ; FREYMANN, RAYMOND, DR ; SCHMITZ, GEERT ; PFEIFFER, ANDREAS</creatorcontrib><description>The driver assistance system has an electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance. The electronic control unit is configured such that the distance and relative speed of a preceding vehicle are recorded by the sensors during a presence of a sailing operation in a turned off condition. The sailing mode is deactivated during the presence of a sailing operation in the turned off condition. Bei dem erfindungsgemäßen Fahrerassistenzsystem in einem Kraftfahrzeug, durch das bei aktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels eines elektronischen Steuergeräts und damit verbundenen Sensoren eine vorgegebene Geschwindigkeit oder ein vorgegebener Abstand zum vorausfahrenden Fahrzeug im Wesentlicsbesondere durch entsprechende Programmierung und durch erforderliche Schnittstellen zu anderen Steuergeräten derart ausgestaltet, dass zumindest bei Vorliegen eines Segelbetriebes auch bei deaktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels der Sensoren der Abstand und/oder die Relativgeschwindigkeit zum vorausfahrenden Fahrzeug erfasst werden und der Segelbetrieb ausgeschaltet wird, - wenn der Abstand einen vorgegebenen Schwellwert unterschreitet und/oder die Abstandsverringerung pro Zeiteinheit zum vorausfahrenden Fahrzeug einen vorgegebenen Schwellwert überschreitet und/oder - wenn eine Betätigung des Bremspedals zu erwarten ist oder vorliegt.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC ; GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS ; TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20120119&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102010031382A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20120119&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102010031382A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>LOEWENAU, JAN</creatorcontrib><creatorcontrib>HUANG, PEI-SHIH DENNIS</creatorcontrib><creatorcontrib>FREYMANN, RAYMOND, DR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMITZ, GEERT</creatorcontrib><creatorcontrib>PFEIFFER, ANDREAS</creatorcontrib><title>Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance</title><description>The driver assistance system has an electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance. The electronic control unit is configured such that the distance and relative speed of a preceding vehicle are recorded by the sensors during a presence of a sailing operation in a turned off condition. The sailing mode is deactivated during the presence of a sailing operation in the turned off condition. Bei dem erfindungsgemäßen Fahrerassistenzsystem in einem Kraftfahrzeug, durch das bei aktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels eines elektronischen Steuergeräts und damit verbundenen Sensoren eine vorgegebene Geschwindigkeit oder ein vorgegebener Abstand zum vorausfahrenden Fahrzeug im Wesentlicsbesondere durch entsprechende Programmierung und durch erforderliche Schnittstellen zu anderen Steuergeräten derart ausgestaltet, dass zumindest bei Vorliegen eines Segelbetriebes auch bei deaktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels der Sensoren der Abstand und/oder die Relativgeschwindigkeit zum vorausfahrenden Fahrzeug erfasst werden und der Segelbetrieb ausgeschaltet wird, - wenn der Abstand einen vorgegebenen Schwellwert unterschreitet und/oder die Abstandsverringerung pro Zeiteinheit zum vorausfahrenden Fahrzeug einen vorgegebenen Schwellwert überschreitet und/oder - wenn eine Betätigung des Bremspedals zu erwarten ist oder vorliegt.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</subject><subject>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</subject><subject>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrEOwjAMRLswIOAfvLCBlLQLK6JFfAB7FaVXNVLrRHFaif_ggwlSFzYW2893Ot22eNfRLYhkRJwkwxYkL0mYqPeRZgE5psmnDAsGZ0ecaDBCGGFT9OwsWc_5Gmlml77AWUFHyZOAxUch31OI6JAQJ8dZk4A8c-bvu1sr7ItNb0bBYd274nhvnrfHGcG3kGAsGKmtG61KpZWqdHUpr7r61_cB2X5S8A</recordid><startdate>20120119</startdate><enddate>20120119</enddate><creator>LOEWENAU, JAN</creator><creator>HUANG, PEI-SHIH DENNIS</creator><creator>FREYMANN, RAYMOND, DR</creator><creator>SCHMITZ, GEERT</creator><creator>PFEIFFER, ANDREAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120119</creationdate><title>Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance</title><author>LOEWENAU, JAN ; HUANG, PEI-SHIH DENNIS ; FREYMANN, RAYMOND, DR ; SCHMITZ, GEERT ; PFEIFFER, ANDREAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102010031382A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</topic><topic>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</topic><topic>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>LOEWENAU, JAN</creatorcontrib><creatorcontrib>HUANG, PEI-SHIH DENNIS</creatorcontrib><creatorcontrib>FREYMANN, RAYMOND, DR</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMITZ, GEERT</creatorcontrib><creatorcontrib>PFEIFFER, ANDREAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>LOEWENAU, JAN</au><au>HUANG, PEI-SHIH DENNIS</au><au>FREYMANN, RAYMOND, DR</au><au>SCHMITZ, GEERT</au><au>PFEIFFER, ANDREAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance</title><date>2012-01-19</date><risdate>2012</risdate><abstract>The driver assistance system has an electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance. The electronic control unit is configured such that the distance and relative speed of a preceding vehicle are recorded by the sensors during a presence of a sailing operation in a turned off condition. The sailing mode is deactivated during the presence of a sailing operation in the turned off condition. Bei dem erfindungsgemäßen Fahrerassistenzsystem in einem Kraftfahrzeug, durch das bei aktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels eines elektronischen Steuergeräts und damit verbundenen Sensoren eine vorgegebene Geschwindigkeit oder ein vorgegebener Abstand zum vorausfahrenden Fahrzeug im Wesentlicsbesondere durch entsprechende Programmierung und durch erforderliche Schnittstellen zu anderen Steuergeräten derart ausgestaltet, dass zumindest bei Vorliegen eines Segelbetriebes auch bei deaktivierter Geschwindigkeitsregelung mittels der Sensoren der Abstand und/oder die Relativgeschwindigkeit zum vorausfahrenden Fahrzeug erfasst werden und der Segelbetrieb ausgeschaltet wird, - wenn der Abstand einen vorgegebenen Schwellwert unterschreitet und/oder die Abstandsverringerung pro Zeiteinheit zum vorausfahrenden Fahrzeug einen vorgegebenen Schwellwert überschreitet und/oder - wenn eine Betätigung des Bremspedals zu erwarten ist oder vorliegt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102010031382A1
source esp@cenet
subjects ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES
ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES
ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES
AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES
CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION
CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION
CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES
GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC
GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS
INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES
PERFORMING OPERATIONS
ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT
TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE
TRANSPORTING
VEHICLES IN GENERAL
title Driver assistance system for use in motor vehicle, has electronic control unit connected to sensors of predetermined speed or predetermined distance
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2024-12-23T20%3A12%3A46IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=LOEWENAU,%20JAN&rft.date=2012-01-19&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102010031382A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true