Switchable coupling for use as seat height adjustment of motor vehicle, has free wheel, housing with clamping surface and drive element that is rotatable opposite to housing
The switchable coupling (1) has a free wheel, housing (2) with a clamping surface (3) and a drive element that is rotatable opposite to the housing. An output element is rotatable opposite to the housing. The clamping chutes facing the clamping surface are provided at the output element. A damping e...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The switchable coupling (1) has a free wheel, housing (2) with a clamping surface (3) and a drive element that is rotatable opposite to the housing. An output element is rotatable opposite to the housing. The clamping chutes facing the clamping surface are provided at the output element. A damping element is formed as a wrap spring (11). The wrap spring is made of spring material, particularly spring steel.
Schaltbare Kupplung mit einem Freilauf, einem eine Klemmfläche aufweisenden Gehäuse, einem gegenüber dem Gehäuse drehbaren Antriebselement, einem gegenüber dem Gehäuse drehbaren Abtriebselement, mit an dem Abtriebselement vorgesehenen, der Klemmfläche zugewandten Klemmrampen, mehreren Klemmrollen, die zwischen der Klemmfläche und den Klemmrampen angeordnet sind, einem mit dem Antriebselement verbundenen Stellring, der Anlageflächen für die Klemmrollen aufweist, und einem zwischen dem Gehäuse und dem Abtriebselement angeordneten Dämpfungselement, wobei das Dämpfungselement als Schlingfeder (11) ausgebildet ist. |
---|