Vorrichtung zur Anordnung einer Traktionsbatterie

Vorrichtung (2) zur Anordnung einer Traktionsbatterie (3) innerhalb einer Karosserie eines Kraftfahrzeugs, mit einem Gehäuse (1a), welches die Batteriezellen (4) der Traktionsbatterie (3) umgibt, dadurch gekennzeichnet, dassan wenigstens einer der den Batteriezellen (4) der Traktionsbatterie (3) zug...

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Hauptverfasser: Stauber, Alois, Gerbrand, Jürgen, Milde, Thomas, Decker, Dennis
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Stauber, Alois
Gerbrand, Jürgen
Milde, Thomas
Decker, Dennis
description Vorrichtung (2) zur Anordnung einer Traktionsbatterie (3) innerhalb einer Karosserie eines Kraftfahrzeugs, mit einem Gehäuse (1a), welches die Batteriezellen (4) der Traktionsbatterie (3) umgibt, dadurch gekennzeichnet, dassan wenigstens einer der den Batteriezellen (4) der Traktionsbatterie (3) zugerichteten Wandungen (5) des Gehäuses (1a) eine Beschichtung (6) angebracht ist, welche bei Überschreiten einer bestimmten Temperatur und/oder bei Kontakt mit einem bestimmten Gas einen sich in dem Gehäuse (1a) ausbreitenden Schaum bildet, wobeidas Gehäuse (1a) als ein Bestandteil einer Karosseriestruktur ausgebildet ist. The device has a housing (1a) and a separate housing surrounding battery cells (4) of a traction battery (3). A coating (6) is applied on walls (5) of the respective housings. The walls are oriented toward the battery cells. The coating forms foam during exceedance of predetermined temperature and/or during contact with predetermined gas released from the battery cells, where the foam spreads out in the housings. The housing is designed as a part of a body structure. The separate housing is designed as a cover (7) of the battery cells. The gas is selected from one of hydrogen, carbon monoxide, carbon dioxide, methane, propane and ethane.
format Patent
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The device has a housing (1a) and a separate housing surrounding battery cells (4) of a traction battery (3). A coating (6) is applied on walls (5) of the respective housings. The walls are oriented toward the battery cells. The coating forms foam during exceedance of predetermined temperature and/or during contact with predetermined gas released from the battery cells, where the foam spreads out in the housings. The housing is designed as a part of a body structure. The separate housing is designed as a cover (7) of the battery cells. 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