Valve train switching device i.e. internal combustion engine valve train switching device, for motor vehicle, has delay unit that movably decouples switching element and valve actuating element from each other for preset time period
The device has a valve actuating element (10a) that slides about a switching path, and a switching element (12a) i.e. switch rod, that is movably coupled with the actuating element, for sliding the actuating element. A mechanical switching delay unit (13a) movably decouples the switching element and...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has a valve actuating element (10a) that slides about a switching path, and a switching element (12a) i.e. switch rod, that is movably coupled with the actuating element, for sliding the actuating element. A mechanical switching delay unit (13a) movably decouples the switching element and the actuating element from each other for a preset time period. The delay unit has a switching energy storage unit (14a) for temporarily storing switching energy of switching movement of the switching element.
Die Erfindung geht aus von einer Ventiltriebumschaltvorrichtung, insbesondere eine Brennkraftmaschinenventiltriebumschaltvorrichtung, mit zumindest einem um wenigstens einen Schaltweg verschiebbaren Ventilbetätigungselement (10a, 11a; 10b, 11b) und mit zumindest einem Schaltelement (12a; 12b), das zur Verschiebung des Ventilbetätigungselements (10a, 11a; 10b, 11b) bewegungstechnisch mit dem Ventilbetätigungselement (10a, 11a; 10b, 11b) gekoppelt ist. Es wird vorgeschlagen, dass die Ventiltriebumschaltvorrichtung zumindest eine Umschaltverzögerungseinheit (13a; 13b) aufweist, die dazu vorgesehen ist, das Schaltelement (12a; 12b) und das Ventilbetätigungselement (10a, 11a; 10b, 11b) für eine Zeitspanne bewegungstechnisch voneinander zu entkoppeln. |
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