Karosseriestruktur

Karosseriestruktur (1) eines Kraftfahrzeuges mit einer in Fahrzeugquerrichtung verlaufenden Schottwand (3) zwischen einem Fahrgastraum und einem dahinter liegenden Heckraum, insbesondere einem Motorraum, sowie einem darunter angeordneten Querträger (2), wobei der Querträger (2) einen integrierten un...

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Hauptverfasser: Neumann, Wolfgang, Hahlweg, Holger
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Neumann, Wolfgang
Hahlweg, Holger
description Karosseriestruktur (1) eines Kraftfahrzeuges mit einer in Fahrzeugquerrichtung verlaufenden Schottwand (3) zwischen einem Fahrgastraum und einem dahinter liegenden Heckraum, insbesondere einem Motorraum, sowie einem darunter angeordneten Querträger (2), wobei der Querträger (2) einen integrierten und der Schottwand (3) zugewandten Flansch (4) aufweist, über welchen der Querträger mit einem entsprechenden Flansch (5) der Schottwand (3) verbunden ist, dadurch gekennzeichnet, dass der Querträger (2) als einseitig offenes Leichtmetalldruckgussteil und die Schottwand (3) aus einem Leichtmetallblech ausgebildet sind und dass der Querträger (2) integrierte Befestigungen (7) für ein Motorlager aufweist. The structure (1) has a bulkhead that runs along a vehicle transverse direction and arranged between a passenger compartment and a rear compartment i.e. engine compartment. A cross beam (2) is arranged under the rear compartment, and includes an integrated flange (4) turned towards the bulkhead. The beam is connected with an appropriate flange of the bulkhead. The beam is made by an open light alloy pressure die casting on one side, and the bulkhead is made from a light metal sheet including aluminum. The beam is provided with reinforcement contours (6) i.e. reinforcement ribs.
format Patent
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The structure (1) has a bulkhead that runs along a vehicle transverse direction and arranged between a passenger compartment and a rear compartment i.e. engine compartment. A cross beam (2) is arranged under the rear compartment, and includes an integrated flange (4) turned towards the bulkhead. The beam is connected with an appropriate flange of the bulkhead. The beam is made by an open light alloy pressure die casting on one side, and the bulkhead is made from a light metal sheet including aluminum. 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The structure (1) has a bulkhead that runs along a vehicle transverse direction and arranged between a passenger compartment and a rear compartment i.e. engine compartment. A cross beam (2) is arranged under the rear compartment, and includes an integrated flange (4) turned towards the bulkhead. The beam is connected with an appropriate flange of the bulkhead. The beam is made by an open light alloy pressure die casting on one side, and the bulkhead is made from a light metal sheet including aluminum. 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