Fuel injection priming system for engine, has injector return fuel line that is connected to fuel injectors and is in communication with high pressure fuel pump return line through diverter valve
A fuel supply line (24) is connected to fuel tank (20). Several fuel injectors (28) are connected to fuel supply line. An injector return fuel line (32) is connected to fuel injectors and is in communication with a high pressure fuel pump return line (39) through a diverter valve (38) to pressurize...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | HUBL, PETER KUIECK, BRYAN A HARPER, HENRY W |
description | A fuel supply line (24) is connected to fuel tank (20). Several fuel injectors (28) are connected to fuel supply line. An injector return fuel line (32) is connected to fuel injectors and is in communication with a high pressure fuel pump return line (39) through a diverter valve (38) to pressurize injector valve fuel line during priming operation. A fuel restriction device (40) is in communication with diverter valve to pressurize the injector return fuel line sufficient to backfill the fuel injectors and to allow fuel to pass through fuel tank during normal operation.
Ein Kraftstoffeinspritz-Vorfüllsystem umfasst eine Kraftstoff-Versorgungsleitung, die mit einer Kraftstoff-Verteilerleitung verbunden ist. Eine Vielzahl von piezoelektrischen Kraftstoffinjektoren ist mit der Kraftstoffversorgungs-Verteilerleitung verbunden. Eine Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung ist mit den Kraftstoffinjektoren verbunden und steht mit einer Kraftstoff-Versorgungsleitung über ein Umleitventil in Verbindung, um zuzulassen, dass Druckkraftstoff von der Hochdruck-Kraftstoffpumpen-Rücklaufleitung die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung unter Druck setzt, um die Injektoren während eines Vorfüllbetriebes aufzufüllen. Eine Kraftstoff-Drosselvorrichtung steht mit dem Umleitventil in Verbindung, um eine Kraftstoffströmung durch die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu drosseln, um ein ausreichendes Nachfüllen für die Kraftstoffinjektoren während des Vorfüllbetriebes vorzusehen und um zuzulassen, dass Kraftstoff während eines Normalbetriebes von der Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu dem Kraftstofftank strömt. |
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Ein Kraftstoffeinspritz-Vorfüllsystem umfasst eine Kraftstoff-Versorgungsleitung, die mit einer Kraftstoff-Verteilerleitung verbunden ist. Eine Vielzahl von piezoelektrischen Kraftstoffinjektoren ist mit der Kraftstoffversorgungs-Verteilerleitung verbunden. Eine Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung ist mit den Kraftstoffinjektoren verbunden und steht mit einer Kraftstoff-Versorgungsleitung über ein Umleitventil in Verbindung, um zuzulassen, dass Druckkraftstoff von der Hochdruck-Kraftstoffpumpen-Rücklaufleitung die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung unter Druck setzt, um die Injektoren während eines Vorfüllbetriebes aufzufüllen. Eine Kraftstoff-Drosselvorrichtung steht mit dem Umleitventil in Verbindung, um eine Kraftstoffströmung durch die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu drosseln, um ein ausreichendes Nachfüllen für die Kraftstoffinjektoren während des Vorfüllbetriebes vorzusehen und um zuzulassen, dass Kraftstoff während eines Normalbetriebes von der Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu dem Kraftstofftank strömt.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2009</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20090430&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008048464A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20090430&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008048464A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HUBL, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>KUIECK, BRYAN A</creatorcontrib><creatorcontrib>HARPER, HENRY W</creatorcontrib><title>Fuel injection priming system for engine, has injector return fuel line that is connected to fuel injectors and is in communication with high pressure fuel pump return line through diverter valve</title><description>A fuel supply line (24) is connected to fuel tank (20). Several fuel injectors (28) are connected to fuel supply line. An injector return fuel line (32) is connected to fuel injectors and is in communication with a high pressure fuel pump return line (39) through a diverter valve (38) to pressurize injector valve fuel line during priming operation. A fuel restriction device (40) is in communication with diverter valve to pressurize the injector return fuel line sufficient to backfill the fuel injectors and to allow fuel to pass through fuel tank during normal operation.
Ein Kraftstoffeinspritz-Vorfüllsystem umfasst eine Kraftstoff-Versorgungsleitung, die mit einer Kraftstoff-Verteilerleitung verbunden ist. Eine Vielzahl von piezoelektrischen Kraftstoffinjektoren ist mit der Kraftstoffversorgungs-Verteilerleitung verbunden. Eine Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung ist mit den Kraftstoffinjektoren verbunden und steht mit einer Kraftstoff-Versorgungsleitung über ein Umleitventil in Verbindung, um zuzulassen, dass Druckkraftstoff von der Hochdruck-Kraftstoffpumpen-Rücklaufleitung die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung unter Druck setzt, um die Injektoren während eines Vorfüllbetriebes aufzufüllen. Eine Kraftstoff-Drosselvorrichtung steht mit dem Umleitventil in Verbindung, um eine Kraftstoffströmung durch die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu drosseln, um ein ausreichendes Nachfüllen für die Kraftstoffinjektoren während des Vorfüllbetriebes vorzusehen und um zuzulassen, dass Kraftstoff während eines Normalbetriebes von der Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu dem Kraftstofftank strömt.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2009</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjTFOw0AQRd1QIOAO09CB5IAVpUWQiAPQRyv72zvIO7vamTXifFyMDXF6qpHmv6d33fwcCmZi-URvHIVS5sAykX6rIdAYM0EmFjyQd7qC9ZlhJQuNJ3uuM5l3RqzUR5GKYCCL5_niKDkZTghLpUIowr37i36xefI8-ZqHask4m6mEdCmtkRxLxQZekA2ZFjcvuG2uRjcr7tZ709wf9h-v749I8QhNrofAjm_7TfvUtru223Xb7mXz_F_uFzWcZFo</recordid><startdate>20090430</startdate><enddate>20090430</enddate><creator>HUBL, PETER</creator><creator>KUIECK, BRYAN A</creator><creator>HARPER, HENRY W</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20090430</creationdate><title>Fuel injection priming system for engine, has injector return fuel line that is connected to fuel injectors and is in communication with high pressure fuel pump return line through diverter valve</title><author>HUBL, PETER ; KUIECK, BRYAN A ; HARPER, HENRY W</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102008048464A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2009</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HUBL, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>KUIECK, BRYAN A</creatorcontrib><creatorcontrib>HARPER, HENRY W</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HUBL, PETER</au><au>KUIECK, BRYAN A</au><au>HARPER, HENRY W</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fuel injection priming system for engine, has injector return fuel line that is connected to fuel injectors and is in communication with high pressure fuel pump return line through diverter valve</title><date>2009-04-30</date><risdate>2009</risdate><abstract>A fuel supply line (24) is connected to fuel tank (20). Several fuel injectors (28) are connected to fuel supply line. An injector return fuel line (32) is connected to fuel injectors and is in communication with a high pressure fuel pump return line (39) through a diverter valve (38) to pressurize injector valve fuel line during priming operation. A fuel restriction device (40) is in communication with diverter valve to pressurize the injector return fuel line sufficient to backfill the fuel injectors and to allow fuel to pass through fuel tank during normal operation.
Ein Kraftstoffeinspritz-Vorfüllsystem umfasst eine Kraftstoff-Versorgungsleitung, die mit einer Kraftstoff-Verteilerleitung verbunden ist. Eine Vielzahl von piezoelektrischen Kraftstoffinjektoren ist mit der Kraftstoffversorgungs-Verteilerleitung verbunden. Eine Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung ist mit den Kraftstoffinjektoren verbunden und steht mit einer Kraftstoff-Versorgungsleitung über ein Umleitventil in Verbindung, um zuzulassen, dass Druckkraftstoff von der Hochdruck-Kraftstoffpumpen-Rücklaufleitung die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung unter Druck setzt, um die Injektoren während eines Vorfüllbetriebes aufzufüllen. Eine Kraftstoff-Drosselvorrichtung steht mit dem Umleitventil in Verbindung, um eine Kraftstoffströmung durch die Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu drosseln, um ein ausreichendes Nachfüllen für die Kraftstoffinjektoren während des Vorfüllbetriebes vorzusehen und um zuzulassen, dass Kraftstoff während eines Normalbetriebes von der Injektor-Rücklaufkraftstoffleitung zu dem Kraftstofftank strömt.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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