Ball screw transmission for electric motor-power steering of motor vehicle, has balls contacting threaded spindle and nut at points of contact located in region near gap defined between threaded spindle and nut

The transmission (30) has a nut (32) arranged on a threaded spindle (31), and a set of balls (33) arranged behind the other in the thread of the threaded spindle. The balls arranged on linear careers roll-off on the threaded spindle and on the nut. The balls contact the threaded spindle and the nut...

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1. Verfasser: ERTLE, PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator ERTLE, PETER
description The transmission (30) has a nut (32) arranged on a threaded spindle (31), and a set of balls (33) arranged behind the other in the thread of the threaded spindle. The balls arranged on linear careers roll-off on the threaded spindle and on the nut. The balls contact the threaded spindle and the nut at points of contact (34, 35, 36, 37) located in a region near a gap (38) defined between the threaded spindle and the nut. The thread of the threaded spindle and the nut has a steep flank angle within the region near the gap existing between the threaded spindle and the nut. Die Erfindung betrifft ein Kugelschraubgetriebe (13, 30) für eine Lenkung (10), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, mit einer Gewindespindel (31) und einer darauf angeordneten Mutter (32), wobei im Gewindegang der Gewindespindel (31) und der Mutter (32) mehrere Kugeln (33) hintereinander angeordnet sind und die Kugeln (33) auf linienartigen Laufbahnen auf der Gewindespindel (31) und auf der Mutter (32) abrollen. Bei dem aus dem Stand der Technik bekannten Kugelschraubgetriebe rollen die Kugeln aufgrund verhältnismäßig hoher Querkräfte ungleichmäßig auf den linienartigen Laufbahnen ab. Dies führt in einer Fahrzeuglenkung zu einer gelegentlichen Schwergängigkeit. Deshalb befinden sich erfindungsgemäß die Berührungspunkte (34, 35, 36, 37), an denen die Kugeln (33) die Gewindespindel (31) und die Mutter (32) berühren, in einem Bereich nahe eines zwischen der Gewindespindel (31) und der Mutter (32) vorhandenen Spaltes (38).
format Patent
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The balls arranged on linear careers roll-off on the threaded spindle and on the nut. The balls contact the threaded spindle and the nut at points of contact (34, 35, 36, 37) located in a region near a gap (38) defined between the threaded spindle and the nut. The thread of the threaded spindle and the nut has a steep flank angle within the region near the gap existing between the threaded spindle and the nut. Die Erfindung betrifft ein Kugelschraubgetriebe (13, 30) für eine Lenkung (10), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, mit einer Gewindespindel (31) und einer darauf angeordneten Mutter (32), wobei im Gewindegang der Gewindespindel (31) und der Mutter (32) mehrere Kugeln (33) hintereinander angeordnet sind und die Kugeln (33) auf linienartigen Laufbahnen auf der Gewindespindel (31) und auf der Mutter (32) abrollen. Bei dem aus dem Stand der Technik bekannten Kugelschraubgetriebe rollen die Kugeln aufgrund verhältnismäßig hoher Querkräfte ungleichmäßig auf den linienartigen Laufbahnen ab. Dies führt in einer Fahrzeuglenkung zu einer gelegentlichen Schwergängigkeit. Deshalb befinden sich erfindungsgemäß die Berührungspunkte (34, 35, 36, 37), an denen die Kugeln (33) die Gewindespindel (31) und die Mutter (32) berühren, in einem Bereich nahe eines zwischen der Gewindespindel (31) und der Mutter (32) vorhandenen Spaltes (38).</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; WEAPONS</subject><creationdate>2010</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100429&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102008043097A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100429&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102008043097A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ERTLE, PETER</creatorcontrib><title>Ball screw transmission for electric motor-power steering of motor vehicle, has balls contacting threaded spindle and nut at points of contact located in region near gap defined between threaded spindle and nut</title><description>The transmission (30) has a nut (32) arranged on a threaded spindle (31), and a set of balls (33) arranged behind the other in the thread of the threaded spindle. 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The balls arranged on linear careers roll-off on the threaded spindle and on the nut. The balls contact the threaded spindle and the nut at points of contact (34, 35, 36, 37) located in a region near a gap (38) defined between the threaded spindle and the nut. The thread of the threaded spindle and the nut has a steep flank angle within the region near the gap existing between the threaded spindle and the nut. Die Erfindung betrifft ein Kugelschraubgetriebe (13, 30) für eine Lenkung (10), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, mit einer Gewindespindel (31) und einer darauf angeordneten Mutter (32), wobei im Gewindegang der Gewindespindel (31) und der Mutter (32) mehrere Kugeln (33) hintereinander angeordnet sind und die Kugeln (33) auf linienartigen Laufbahnen auf der Gewindespindel (31) und auf der Mutter (32) abrollen. 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