Drive device operating method for multiple-fan arrangement of passenger motor vehicle, involves operating electric motors in operating mode, where operating mode is scheduled starting from total output of multiple-fan arrangement
The method involves operating an electric motor i.e. electronically commutated (EC) motor (11), in an operating mode, where the operating mode is scheduled upto a total output of a multiple-fan arrangement, which corresponds to a desired power. The electric motor and another electric motor i.e. puls...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | SCHENCKE, THOMAS |
description | The method involves operating an electric motor i.e. electronically commutated (EC) motor (11), in an operating mode, where the operating mode is scheduled upto a total output of a multiple-fan arrangement, which corresponds to a desired power. The electric motor and another electric motor i.e. pulse width modulation (PWM) controlled direct current (DC) motor (12), are operated in another operating mode, where the latter operating mode is scheduled starting from a total output of the multiple-fan arrangement, which corresponds to another desired power. An independent claim is also included for a drive device for driving two fans.
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Antriebsvorrichtung für eine Mehrfachlüfteranordnung, insbesondere zur Anwendung in einem Kraftfahrzeug, welche einen in seiner Drehzahl stufenlos einstellbaren ersten Elektromotor mit einer ersten Sollleistung und einen ein- und ausschaltbaren zweiten Elektromotor mit einer zweiten, gegenüber der ersten Sollleistung geringeren Sollleistung aufweist, mit einem ersten Betriebsmodus, bei dem lediglich der erste Elektromotor betrieben wird, wobei der erste Betriebsmodus mindestens bis zu einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der zweiten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist, mit einem zweiten Betriebsmodus, bei dem der erste und der zweite Elektromotor betrieben werden, wobei der zweite Betriebsmodus spätestens ab einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der ersten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist. Die vorliegende Erfindung betrifft ferner eine solche Antriebsvorrichtung und eine Mehrfachlüfteranordnung. |
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Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Antriebsvorrichtung für eine Mehrfachlüfteranordnung, insbesondere zur Anwendung in einem Kraftfahrzeug, welche einen in seiner Drehzahl stufenlos einstellbaren ersten Elektromotor mit einer ersten Sollleistung und einen ein- und ausschaltbaren zweiten Elektromotor mit einer zweiten, gegenüber der ersten Sollleistung geringeren Sollleistung aufweist, mit einem ersten Betriebsmodus, bei dem lediglich der erste Elektromotor betrieben wird, wobei der erste Betriebsmodus mindestens bis zu einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der zweiten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist, mit einem zweiten Betriebsmodus, bei dem der erste und der zweite Elektromotor betrieben werden, wobei der zweite Betriebsmodus spätestens ab einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der ersten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist. Die vorliegende Erfindung betrifft ferner eine solche Antriebsvorrichtung und eine Mehrfachlüfteranordnung.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS ; CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES ; COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; ELECTRICITY ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; GENERATION ; HEATING ; LIGHTING ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2010</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20100218&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008041236A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20100218&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008041236A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHENCKE, THOMAS</creatorcontrib><title>Drive device operating method for multiple-fan arrangement of passenger motor vehicle, involves operating electric motors in operating mode, where operating mode is scheduled starting from total output of multiple-fan arrangement</title><description>The method involves operating an electric motor i.e. electronically commutated (EC) motor (11), in an operating mode, where the operating mode is scheduled upto a total output of a multiple-fan arrangement, which corresponds to a desired power. The electric motor and another electric motor i.e. pulse width modulation (PWM) controlled direct current (DC) motor (12), are operated in another operating mode, where the latter operating mode is scheduled starting from a total output of the multiple-fan arrangement, which corresponds to another desired power. An independent claim is also included for a drive device for driving two fans.
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Antriebsvorrichtung für eine Mehrfachlüfteranordnung, insbesondere zur Anwendung in einem Kraftfahrzeug, welche einen in seiner Drehzahl stufenlos einstellbaren ersten Elektromotor mit einer ersten Sollleistung und einen ein- und ausschaltbaren zweiten Elektromotor mit einer zweiten, gegenüber der ersten Sollleistung geringeren Sollleistung aufweist, mit einem ersten Betriebsmodus, bei dem lediglich der erste Elektromotor betrieben wird, wobei der erste Betriebsmodus mindestens bis zu einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der zweiten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist, mit einem zweiten Betriebsmodus, bei dem der erste und der zweite Elektromotor betrieben werden, wobei der zweite Betriebsmodus spätestens ab einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der ersten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist. Die vorliegende Erfindung betrifft ferner eine solche Antriebsvorrichtung und eine Mehrfachlüfteranordnung.</description><subject>BLASTING</subject><subject>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</subject><subject>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>GENERATION</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2010</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFqAzEQRK9xEZL8wzbuYrizg3EbYpt8QHqzSCOfQKcV0p7yxfkPCzuFCQRSLbvzdmYeuu999hVkUb0BSUJm9fFME3QUS04yTXNQnwJWjiNxzhzPmBCVxFHiUtD2Rok2tmL0JuCFfKwSKsqdJQKMZm9uaGnIfZ7Y9vU1IuPXlXyhYkbYOcBSUc5XyWWZSEU5kMya5mudv6o-dQvHoeD5Zz52y-Ph8_1jhSQnlMQGEXraH4Z-3fe7_nVYb7Zvw-a_3AWX13H0</recordid><startdate>20100218</startdate><enddate>20100218</enddate><creator>SCHENCKE, THOMAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20100218</creationdate><title>Drive device operating method for multiple-fan arrangement of passenger motor vehicle, involves operating electric motors in operating mode, where operating mode is scheduled starting from total output of multiple-fan arrangement</title><author>SCHENCKE, THOMAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102008041236A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2010</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</topic><topic>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>COOLING OF INTERNAL-COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COOLING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>GENERATION</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHENCKE, THOMAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHENCKE, THOMAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Drive device operating method for multiple-fan arrangement of passenger motor vehicle, involves operating electric motors in operating mode, where operating mode is scheduled starting from total output of multiple-fan arrangement</title><date>2010-02-18</date><risdate>2010</risdate><abstract>The method involves operating an electric motor i.e. electronically commutated (EC) motor (11), in an operating mode, where the operating mode is scheduled upto a total output of a multiple-fan arrangement, which corresponds to a desired power. The electric motor and another electric motor i.e. pulse width modulation (PWM) controlled direct current (DC) motor (12), are operated in another operating mode, where the latter operating mode is scheduled starting from a total output of the multiple-fan arrangement, which corresponds to another desired power. An independent claim is also included for a drive device for driving two fans.
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Antriebsvorrichtung für eine Mehrfachlüfteranordnung, insbesondere zur Anwendung in einem Kraftfahrzeug, welche einen in seiner Drehzahl stufenlos einstellbaren ersten Elektromotor mit einer ersten Sollleistung und einen ein- und ausschaltbaren zweiten Elektromotor mit einer zweiten, gegenüber der ersten Sollleistung geringeren Sollleistung aufweist, mit einem ersten Betriebsmodus, bei dem lediglich der erste Elektromotor betrieben wird, wobei der erste Betriebsmodus mindestens bis zu einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der zweiten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist, mit einem zweiten Betriebsmodus, bei dem der erste und der zweite Elektromotor betrieben werden, wobei der zweite Betriebsmodus spätestens ab einer Gesamtleistung der Mehrfachlüfteranordnung, die der ersten Sollleistung entspricht, vorgesehen ist. Die vorliegende Erfindung betrifft ferner eine solche Antriebsvorrichtung und eine Mehrfachlüfteranordnung.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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