Steering link component for motor vehicle, has locking unit arranged within component at front-side end of shaft and defining amount of adjusting path of shaft in relation to pipe by arrangement of locking unit

The component has a pipe (2) provided with an inner thread (1) in a rotation direction. An adjusting sleeve (3) is screwed into the pipe at an end side, where the adjusting sleeve has an inner thread (4) that is provided opposite to the rotation direction. A shaft (5) is screwed in the inner thread....

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KNOPP, SOEREN, LAHMANN, KERSTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The component has a pipe (2) provided with an inner thread (1) in a rotation direction. An adjusting sleeve (3) is screwed into the pipe at an end side, where the adjusting sleeve has an inner thread (4) that is provided opposite to the rotation direction. A shaft (5) is screwed in the inner thread. An adjusting path (X) of the shaft is limited by a locking unit (6), where the locking unit is arranged within the component at a front-side end (7) of the shaft. The locking unit defines an amount of the adjusting path of the shaft in relation to the pipe by the arrangement of the locking unit. Es wird eine Baueinheit mit einem wenigstens einseitig mit einem in einer ersten Drehrichtung gängigen Innengewinde (1) versehenen Rohr (2) vorgestellt, in das endseitig eine Justierhülse (3) eingeschraubt ist, wobei die Justierhülse (3) ein zu der ersten Drehrichtung entgegengesetzt gängiges Innengewinde (4) mit einem darin eingeschraubten Schaft (5) aufweist, dessen Verstellweg (X) durch ein Sperrglied (6) begrenzt ist. Erfindungsgemäß wird vorgeschlagen, dass das Sperrglied (6) innerhalb der Baueinheit, am stirnseitigen Ende des Schaftes (5) angeordnet ist und das Sperrglied (6) durch seine Anordnung den Betrag des Verstellweges (X) des Schaftes (5) in Relation zum Rohr (2) definiert.