Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element

The differential gear unit has an input element (18) propelled to a rotating motion, a differential gear (12) coupled with the input element, two output shafts (16,16') coupled with the differential gear and a hollow shaft (28) coupled over the differential gear with latter output shaft in a ro...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: RAHM, MANFRED
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator RAHM, MANFRED
description The differential gear unit has an input element (18) propelled to a rotating motion, a differential gear (12) coupled with the input element, two output shafts (16,16') coupled with the differential gear and a hollow shaft (28) coupled over the differential gear with latter output shaft in a rotatable manner. A torque overlapping unit (14) is provided, which is connected with the input element and with the former output wave and the hollow shaft. An independent claim is included for a motor vehicle with a front engine arrangement. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Differentialgetriebeeinheit mit aktiver Steuerung einer Drehmomentverteilung insbesondere an einer Vorderachse eines Kraftfahrzeugs. Die Differentialgetriebeeinheit umfasst ein zu einer Drehbewegung antreibbares Eingangselement, ein mit dem Eingangselement gekoppeltes Differentialgetriebe, eine erste und eine zweite mit dem Differentialgetriebe gekoppelte Ausgangswelle, eine über das Differentialgetriebe mit der zweiten Ausgangswelle drehfest gekoppelte Hohlwelle und eine Drehmomentüberlagerungseinheit. Die Überlagerungseinheit ist zum einen mit dem Eingangselement und zum anderen mit der ersten Ausgangswelle und der Hohlwelle gekoppelt, um selektiv ein Drehmoment zwischen dem Eingangselement und der ersten und der zweiten Ausgangswelle zu übertragen, wobei die Überlagerungseinheit ein Übersetzungsgetriebe und eine erste und eine zweite Reibungskupplung aufweist. Die erste Reibungskupplung ist der ersten Ausgangswelle zugeordnet und die zweite Reibungskupplung ist der zweiten Ausgangswelle zugeordnet. Die Überlagerungseinheit ist lediglich auf einer Seite des Differentialgetriebes angeordnet und umgibt die erste Ausgangswelle. Die Rotationsachsen der Reibungskupplungen sind bezüglich der Rotationsachse der ersten Ausgangswelle versetzt angeordnet.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102008039928A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102008039928A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102008039928A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjjFOA0EMRbehQMAd3NAFaZM0SYmSoByAPjKznqwlZzzxeEI4KddhFtFAReVf-L3_b7vPLcdIRskZBY6EBjWxQ9QWCsE7-wgYnC8EQZObCmgEVztXgoGLG79VZ00zyGjOoQqafAA2hzUA8Co0ISdtEFxo5CA0gxELcMrVgYROrR-yaSYRGpodTB2d03HCmhwwDa3t79SgNU_A98pftvvuJqIUevi5d93jy-51s3-irAcqGQMl8sN2N-8Xfb_ql-v1YvU8X_737wuC82w7</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element</title><source>esp@cenet</source><creator>RAHM, MANFRED</creator><creatorcontrib>RAHM, MANFRED</creatorcontrib><description>The differential gear unit has an input element (18) propelled to a rotating motion, a differential gear (12) coupled with the input element, two output shafts (16,16') coupled with the differential gear and a hollow shaft (28) coupled over the differential gear with latter output shaft in a rotatable manner. A torque overlapping unit (14) is provided, which is connected with the input element and with the former output wave and the hollow shaft. An independent claim is included for a motor vehicle with a front engine arrangement. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Differentialgetriebeeinheit mit aktiver Steuerung einer Drehmomentverteilung insbesondere an einer Vorderachse eines Kraftfahrzeugs. Die Differentialgetriebeeinheit umfasst ein zu einer Drehbewegung antreibbares Eingangselement, ein mit dem Eingangselement gekoppeltes Differentialgetriebe, eine erste und eine zweite mit dem Differentialgetriebe gekoppelte Ausgangswelle, eine über das Differentialgetriebe mit der zweiten Ausgangswelle drehfest gekoppelte Hohlwelle und eine Drehmomentüberlagerungseinheit. Die Überlagerungseinheit ist zum einen mit dem Eingangselement und zum anderen mit der ersten Ausgangswelle und der Hohlwelle gekoppelt, um selektiv ein Drehmoment zwischen dem Eingangselement und der ersten und der zweiten Ausgangswelle zu übertragen, wobei die Überlagerungseinheit ein Übersetzungsgetriebe und eine erste und eine zweite Reibungskupplung aufweist. Die erste Reibungskupplung ist der ersten Ausgangswelle zugeordnet und die zweite Reibungskupplung ist der zweiten Ausgangswelle zugeordnet. Die Überlagerungseinheit ist lediglich auf einer Seite des Differentialgetriebes angeordnet und umgibt die erste Ausgangswelle. Die Rotationsachsen der Reibungskupplungen sind bezüglich der Rotationsachse der ersten Ausgangswelle versetzt angeordnet.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2010</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100304&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102008039928A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76418</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100304&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102008039928A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>RAHM, MANFRED</creatorcontrib><title>Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element</title><description>The differential gear unit has an input element (18) propelled to a rotating motion, a differential gear (12) coupled with the input element, two output shafts (16,16') coupled with the differential gear and a hollow shaft (28) coupled over the differential gear with latter output shaft in a rotatable manner. A torque overlapping unit (14) is provided, which is connected with the input element and with the former output wave and the hollow shaft. An independent claim is included for a motor vehicle with a front engine arrangement. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Differentialgetriebeeinheit mit aktiver Steuerung einer Drehmomentverteilung insbesondere an einer Vorderachse eines Kraftfahrzeugs. Die Differentialgetriebeeinheit umfasst ein zu einer Drehbewegung antreibbares Eingangselement, ein mit dem Eingangselement gekoppeltes Differentialgetriebe, eine erste und eine zweite mit dem Differentialgetriebe gekoppelte Ausgangswelle, eine über das Differentialgetriebe mit der zweiten Ausgangswelle drehfest gekoppelte Hohlwelle und eine Drehmomentüberlagerungseinheit. Die Überlagerungseinheit ist zum einen mit dem Eingangselement und zum anderen mit der ersten Ausgangswelle und der Hohlwelle gekoppelt, um selektiv ein Drehmoment zwischen dem Eingangselement und der ersten und der zweiten Ausgangswelle zu übertragen, wobei die Überlagerungseinheit ein Übersetzungsgetriebe und eine erste und eine zweite Reibungskupplung aufweist. Die erste Reibungskupplung ist der ersten Ausgangswelle zugeordnet und die zweite Reibungskupplung ist der zweiten Ausgangswelle zugeordnet. Die Überlagerungseinheit ist lediglich auf einer Seite des Differentialgetriebes angeordnet und umgibt die erste Ausgangswelle. Die Rotationsachsen der Reibungskupplungen sind bezüglich der Rotationsachse der ersten Ausgangswelle versetzt angeordnet.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2010</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjjFOA0EMRbehQMAd3NAFaZM0SYmSoByAPjKznqwlZzzxeEI4KddhFtFAReVf-L3_b7vPLcdIRskZBY6EBjWxQ9QWCsE7-wgYnC8EQZObCmgEVztXgoGLG79VZ00zyGjOoQqafAA2hzUA8Co0ISdtEFxo5CA0gxELcMrVgYROrR-yaSYRGpodTB2d03HCmhwwDa3t79SgNU_A98pftvvuJqIUevi5d93jy-51s3-irAcqGQMl8sN2N-8Xfb_ql-v1YvU8X_737wuC82w7</recordid><startdate>20100304</startdate><enddate>20100304</enddate><creator>RAHM, MANFRED</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20100304</creationdate><title>Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element</title><author>RAHM, MANFRED</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102008039928A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2010</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>RAHM, MANFRED</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>RAHM, MANFRED</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element</title><date>2010-03-04</date><risdate>2010</risdate><abstract>The differential gear unit has an input element (18) propelled to a rotating motion, a differential gear (12) coupled with the input element, two output shafts (16,16') coupled with the differential gear and a hollow shaft (28) coupled over the differential gear with latter output shaft in a rotatable manner. A torque overlapping unit (14) is provided, which is connected with the input element and with the former output wave and the hollow shaft. An independent claim is included for a motor vehicle with a front engine arrangement. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Differentialgetriebeeinheit mit aktiver Steuerung einer Drehmomentverteilung insbesondere an einer Vorderachse eines Kraftfahrzeugs. Die Differentialgetriebeeinheit umfasst ein zu einer Drehbewegung antreibbares Eingangselement, ein mit dem Eingangselement gekoppeltes Differentialgetriebe, eine erste und eine zweite mit dem Differentialgetriebe gekoppelte Ausgangswelle, eine über das Differentialgetriebe mit der zweiten Ausgangswelle drehfest gekoppelte Hohlwelle und eine Drehmomentüberlagerungseinheit. Die Überlagerungseinheit ist zum einen mit dem Eingangselement und zum anderen mit der ersten Ausgangswelle und der Hohlwelle gekoppelt, um selektiv ein Drehmoment zwischen dem Eingangselement und der ersten und der zweiten Ausgangswelle zu übertragen, wobei die Überlagerungseinheit ein Übersetzungsgetriebe und eine erste und eine zweite Reibungskupplung aufweist. Die erste Reibungskupplung ist der ersten Ausgangswelle zugeordnet und die zweite Reibungskupplung ist der zweiten Ausgangswelle zugeordnet. Die Überlagerungseinheit ist lediglich auf einer Seite des Differentialgetriebes angeordnet und umgibt die erste Ausgangswelle. Die Rotationsachsen der Reibungskupplungen sind bezüglich der Rotationsachse der ersten Ausgangswelle versetzt angeordnet.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102008039928A1
source esp@cenet
subjects ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES
ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES
ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES
AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES
BLASTING
ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS
GEARING
GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS
HEATING
INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
PERFORMING OPERATIONS
THERMAL INSULATION IN GENERAL
TRANSPORTING
VEHICLES IN GENERAL
WEAPONS
title Differential gear unit for use with active control of torque distribution, particularly at front axle of motor vehicle, has input element propelled to rotating motion and differential gear coupled with input element
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-08T09%3A01%3A11IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=RAHM,%20MANFRED&rft.date=2010-03-04&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102008039928A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true