Crankshaft and camshaft rotational positions correlating method for engine system, involves determining whether rotational position of crankshaft correlates to rotational position of camshaft based on compensated rotational position value

The method involves determining a stretch value of a timing connection (36) that drivingly couples a crankshaft (26) and an intake camshaft (22). A crankshaft-to-camshaft rotational position value indicative of a rotational position of the crankshaft is calculated with respect to a rotational positi...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KUBANI, RONALD J, MARKS, ANTHONY L, GILDER, JOHN F. VAN, BARTOLOMEO, ANTONIO E, LEE, JORDAN R, FRANK, RICHARD M, NYE, BLAKE B
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining a stretch value of a timing connection (36) that drivingly couples a crankshaft (26) and an intake camshaft (22). A crankshaft-to-camshaft rotational position value indicative of a rotational position of the crankshaft is calculated with respect to a rotational position of the camshaft. The rotational position value is compensated based on the stretch value to provide a compensated position value. A determination is made whether the rotational position of the crankshaft correlates to the rotational position of the camshaft based on the compensated value. An independent claim is also included for a crankshaft-to-camshaft correlation system comprising a module for determining a stretch value of a timing connection. Ein Verfahren zum Korrelieren einer Drehposition einer Kurbelwelle mit einer Drehposition einer Nockenwelle umfasst ein Ermitteln eines Dehnungswerts einer Verbindung zur zeitlichen Steuerung, welche die Kurbelwelle und die Nockenwelle antreibend koppelt, und ein Berechnen eines Werts für die Drehposition zwischen Kurbelwelle und Nockenwelle, der die Drehposition der Kurbelwelle bezogen auf die Drehposition der Nockenwelle angibt. Der Wert für die Drehposition zwischen Kurbelwelle und Nockenwelle wird basierend auf dem Dehnungswert kompensiert, um einen kompensierten Wert für die Drehposition zwischen Kurbelwelle und Nockenwelle zu schaffen, und ob die Drehposition der Kurbelwelle mit der Drehposition der Nockenwelle korreliert, wird basierend auf dem kompensierten Wert für die Drehposition zwischen Kurbelwelle und Nockenwelle ermittelt.