Method for detecting drift and minimal leakage of e.g. fluid, for internal combustion engine of motor vehicle, involves determining flow rates of fluid, where determination of rates takes place by fluid level measurement over time period

The method involves determining flow rates (Q10-Q12) of fluid (F) by specific pipes (10-12) of a pipe system (2). The determined flow rates are set in a relationship to each other by a flow rate function. A flow rate property of a fluidic device or the pipe system is determined by comparison of the...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: BARTH, REINHARD, BUISSON, DAVID, WIENOLD, CHRISTOPH, FRITSCH, JUERGEN, CARAMIGEAS, THIERRY, LOBEY, OLIVIER, MARTIN, CLAIRE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator BARTH, REINHARD
BUISSON, DAVID
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description The method involves determining flow rates (Q10-Q12) of fluid (F) by specific pipes (10-12) of a pipe system (2). The determined flow rates are set in a relationship to each other by a flow rate function. A flow rate property of a fluidic device or the pipe system is determined by comparison of the flow rate function with an expected value or an expected range. The determination of the flow rates of the fluid takes place through one of the respective pipes by a fluid level measurement in a tank or an intermediate tank over a given time period. The device is designed as a fuel injection system. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Detektieren einer Drift einer fluidischen Einrichtung, und/oder einer Leckage, insbesondere einer geringen Leckage, eines Fluids [F] in deren Leitungssystem [2], wobei Durchflüsse [Qi, Qj, ...] des Fluids [F] durch bestimmte Leitungen [i, j, ...] des Leitungssystems [1] hindurch ermittelt werden, und ermittelte Durchflüsse [Qi, Qj, ...] untereinander über eine Durchfluss-Funktion in eine Beziehung zueinander gesetzt werden, wobei durch einen Vergleich einer Durchfluss-Funktion mit einem Erwartungswert oder einem Erwartungsbereich, ein Durchfluss-Verhalten der fluidischen Einrichtung oder deren Leitungssystems [2] bestimmt wird. Ferner betrifft die Erfindung ein erfindungsgemäßes Verfahren zum Detektieren einer Drift in einer als Kraftstoff-Einsspritzsystem ausgebildeten fluidischen Einrichtung, und/oder einer Leckage, insbesondere einer geringen Leckage, eines Fluids [F] in einem Leitungssystem [2] der als Kraftstoff-Einspritzsystem ausgebildeten fluidischen Einrichtung.
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Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Detektieren einer Drift einer fluidischen Einrichtung, und/oder einer Leckage, insbesondere einer geringen Leckage, eines Fluids [F] in deren Leitungssystem [2], wobei Durchflüsse [Qi, Qj, ...] des Fluids [F] durch bestimmte Leitungen [i, j, ...] des Leitungssystems [1] hindurch ermittelt werden, und ermittelte Durchflüsse [Qi, Qj, ...] untereinander über eine Durchfluss-Funktion in eine Beziehung zueinander gesetzt werden, wobei durch einen Vergleich einer Durchfluss-Funktion mit einem Erwartungswert oder einem Erwartungsbereich, ein Durchfluss-Verhalten der fluidischen Einrichtung oder deren Leitungssystems [2] bestimmt wird. 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Ferner betrifft die Erfindung ein erfindungsgemäßes Verfahren zum Detektieren einer Drift in einer als Kraftstoff-Einsspritzsystem ausgebildeten fluidischen Einrichtung, und/oder einer Leckage, insbesondere einer geringen Leckage, eines Fluids [F] in einem Leitungssystem [2] der als Kraftstoff-Einspritzsystem ausgebildeten fluidischen Einrichtung.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEASURING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PIPE-LINE SYSTEMS</subject><subject>PIPE-LINES</subject><subject>STORING OF DISTRIBUTING GASES OR LIQUIDS</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>TESTING</subject><subject>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</subject><subject>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2010</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOxDAMhrswIOAdvLAdp0IFghU4xMLGfso1f1rrkrhK3Jx4aN6B0Dsxs9iS_f2ffd58f0BHseQkkYWiV44D2cROyURLgSMH48nD7M0AEkdYD2tyfma7WmIcFSlWppewm7OyREIcOC50EK1Mwci9x6rCRXxBXo6lX3s957wcKBmt45o4qQ8jEv4ws2jr9oip2dc6edODdl_HSP2xwFOAyXNCQFSSgkTKATQhsdjL5swZn3F16hfN9dvm8-X9BpNskaeqi9Dt6-a2vWvbx7Z7un_onrvuv9wPh45y-A</recordid><startdate>20100121</startdate><enddate>20100121</enddate><creator>BARTH, REINHARD</creator><creator>BUISSON, DAVID</creator><creator>WIENOLD, CHRISTOPH</creator><creator>FRITSCH, JUERGEN</creator><creator>CARAMIGEAS, THIERRY</creator><creator>LOBEY, OLIVIER</creator><creator>MARTIN, CLAIRE</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20100121</creationdate><title>Method for detecting drift and minimal leakage of e.g. fluid, for internal combustion engine of motor vehicle, involves determining flow rates of fluid, where determination of rates takes place by fluid level measurement over time period</title><author>BARTH, REINHARD ; BUISSON, DAVID ; WIENOLD, CHRISTOPH ; FRITSCH, JUERGEN ; CARAMIGEAS, THIERRY ; LOBEY, OLIVIER ; MARTIN, CLAIRE</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102008039563B33</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2010</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MEASURING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>PIPE-LINE SYSTEMS</topic><topic>PIPE-LINES</topic><topic>STORING OF DISTRIBUTING GASES OR LIQUIDS</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>TESTING</topic><topic>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</topic><topic>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BARTH, REINHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>BUISSON, DAVID</creatorcontrib><creatorcontrib>WIENOLD, CHRISTOPH</creatorcontrib><creatorcontrib>FRITSCH, JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>CARAMIGEAS, THIERRY</creatorcontrib><creatorcontrib>LOBEY, OLIVIER</creatorcontrib><creatorcontrib>MARTIN, CLAIRE</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BARTH, REINHARD</au><au>BUISSON, DAVID</au><au>WIENOLD, CHRISTOPH</au><au>FRITSCH, JUERGEN</au><au>CARAMIGEAS, THIERRY</au><au>LOBEY, OLIVIER</au><au>MARTIN, CLAIRE</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Method for detecting drift and minimal leakage of e.g. fluid, for internal combustion engine of motor vehicle, involves determining flow rates of fluid, where determination of rates takes place by fluid level measurement over time period</title><date>2010-01-21</date><risdate>2010</risdate><abstract>The method involves determining flow rates (Q10-Q12) of fluid (F) by specific pipes (10-12) of a pipe system (2). 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