Exhaust-gas system operating method for motor vehicle, involves controlling exhaust-gas treatment element e.g. selective catalytic reduction catalyzer, arranged in downstream of different regions based on difference of temperature values

The method involves determining temperature values in two different regions of an exhaust-gas pipe (12), and providing difference of the temperature values. An exhaust-gas treatment element (22) e.g. selective catalytic reduction catalyzer, is arranged downstream of the two different regions, and is...

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Hauptverfasser: LAHR, JOCHEN, PAULS, RAINER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining temperature values in two different regions of an exhaust-gas pipe (12), and providing difference of the temperature values. An exhaust-gas treatment element (22) e.g. selective catalytic reduction catalyzer, is arranged downstream of the two different regions, and is controlled based on the difference of the temperature values. Temperature values in areas arranged in downstream and upstream of a component e.g. exhaust-gas treatment element (18), are determined, and one of the temperature values is determined by temperature sensors (14, 16). Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Abgasanlage (10) eines Kraftfahrzeugs, bei welchem Temperaturwerte in wenigstens zwei voneinander verschiedenen Bereichen einer Abgasleitung (12) ermittelt werden, und bei welchem eine Differenz der Temperaturwerte gebildet wird, wobei ein stromabwärts der wenigstens zwei voneinander verschiedenen Bereiche angeordnetes Abgasbehandlungselement (22) in Abhängigkeit von der Differenz der Temperaturwerte angesteuert wird.