Radiator grill for motor vehicle, has air opening that is more closed in closed position of closing lamellae than opening position of closing lamellae, where closing lamellae are movably arranged along curved web

The grill (10) has multiple fixed lamella elements (18), and an air opening (20) formed between adjacent lamella elements. Multiple closing lamellae (24) are moved between a closing position and an opening position. The air opening is more closed in the closed position of the closing lamellae than t...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BORRIS, ILSE, TYLER, LEE, DANIEL, ALEX, JACOB, BORIS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The grill (10) has multiple fixed lamella elements (18), and an air opening (20) formed between adjacent lamella elements. Multiple closing lamellae (24) are moved between a closing position and an opening position. The air opening is more closed in the closed position of the closing lamellae than the opening position of the closing lamellae. The closing lamellae are movably arranged along a curved web i.e. circular path. The lamella elements are arranged at a side, where the side is adjacently arranged to the curved web of the closing lamellae. An independent claim is also included for a motor vehicle comprising a hood. Ein Kühlergrill (10) für ein Kraftfahrzeug weist mehrere feststehende Lamellenelemente (18) auf, wobei zwischen zwei benachbarten Lamellenelementen (18) eine Luftöffnung (20) ausgebildet ist. Ferner weist der Kühlergrill mehrere zwischen einer Schließposition und einer Öffnungsposition bewegbare Schließlamellen (24) auf, die in der Schließposition die Luftöffnung (20) stärker schließen als in der Öffnungsposition. Erfindungsgemäß sind die Schließlamellen (24) im Wesentlichen entlang einer Bogenbahn (30) beweglich angeordnet. Durch die bogenförmige Anordnung und Bewegung der Schließlamellen (24) kann in der Schließposition der Schließlamellen (24) eine bogenförmige Oberfläche bereitgestellt werden, die weniger Staupunkte aufweist und dadurch zu einem geringeren Strömungswiderstand des Kühlergrills (10) führt.