Drive control providing method for motor vehicle, involves calculating wheel actual value in accordance with measure of signal of wheel sensor, where deviation of actual value from desired value is used for correcting actual value

The method involves calculating a wheel desired value in accordance with a measure of desired value signal that supplies a function level of a drive control unit (1). A wheel actual value (P-Rad-ist, E-Rad-ist) is calculated in accordance with measure of a signal of a wheel sensor, where deviation o...

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Hauptverfasser: SCHENK, JUERGEN, WOLF, HANSRISTOPH, REHM, LOTHAR
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator SCHENK, JUERGEN
WOLF, HANSRISTOPH
REHM, LOTHAR
description The method involves calculating a wheel desired value in accordance with a measure of desired value signal that supplies a function level of a drive control unit (1). A wheel actual value (P-Rad-ist, E-Rad-ist) is calculated in accordance with measure of a signal of a wheel sensor, where deviation of the wheel actual value from the wheel desired value is used for the correction of the actual value. A set of drive units (8, 9, 10, 11) is assigned to each portion of the desired value by the function level of the drive control unit. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Antriebssteuerung eines Kraftfahrzeuges mit mindestens einer Antriebsteuereinheit (1), einer Fahrerwunscherfassung, einer Steuereinheit, einer Kraftübertragungseinrichtung und einem Radsensor. Aufgabe der Erfindung ist es ein Verfahren zur Antriebssteuerung für einen Kraftfahrzeugantrieb darzustellen, welches auch für Kraftfahrzeuge mit mehreren Antriebseinheiten geeignet ist. Erfindungsgemäß wird dazu eine Radistleistung (P_Rad_ist) oder eine Radistenergie (E_Rad_ist) ermittelt und mit einer Radsollleistung (P_Rad_soll) bzw. Radsollenergie (E_Rad_soll) verglichen. Die Abweichung des Radistwertes (P_Rad_ist, E_Rad_ist) von dem Radsollwert (P_Rad_soll, E_Rad_soll) dient zur Korrektur des Istwertes (P_Rad_ist, E_Rad_ist). Damit ist eine Antriebssteuerung darstellbar, die unabhängig von der mechanischen Ausgestaltung des Antriebsstranges ist.
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A wheel actual value (P-Rad-ist, E-Rad-ist) is calculated in accordance with measure of a signal of a wheel sensor, where deviation of the wheel actual value from the wheel desired value is used for the correction of the actual value. A set of drive units (8, 9, 10, 11) is assigned to each portion of the desired value by the function level of the drive control unit. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Antriebssteuerung eines Kraftfahrzeuges mit mindestens einer Antriebsteuereinheit (1), einer Fahrerwunscherfassung, einer Steuereinheit, einer Kraftübertragungseinrichtung und einem Radsensor. Aufgabe der Erfindung ist es ein Verfahren zur Antriebssteuerung für einen Kraftfahrzeugantrieb darzustellen, welches auch für Kraftfahrzeuge mit mehreren Antriebseinheiten geeignet ist. Erfindungsgemäß wird dazu eine Radistleistung (P_Rad_ist) oder eine Radistenergie (E_Rad_ist) ermittelt und mit einer Radsollleistung (P_Rad_soll) bzw. Radsollenergie (E_Rad_soll) verglichen. Die Abweichung des Radistwertes (P_Rad_ist, E_Rad_ist) von dem Radsollwert (P_Rad_soll, E_Rad_soll) dient zur Korrektur des Istwertes (P_Rad_ist, E_Rad_ist). Damit ist eine Antriebssteuerung darstellbar, die unabhängig von der mechanischen Ausgestaltung des Antriebsstranges ist.</description><language>eng ; ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2009</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20090129&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102007035546A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20090129&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102007035546A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHENK, JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>WOLF, HANSRISTOPH</creatorcontrib><creatorcontrib>REHM, LOTHAR</creatorcontrib><title>Drive control providing method for motor vehicle, involves calculating wheel actual value in accordance with measure of signal of wheel sensor, where deviation of actual value from desired value is used for correcting actual value</title><description>The method involves calculating a wheel desired value in accordance with a measure of desired value signal that supplies a function level of a drive control unit (1). 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A wheel actual value (P-Rad-ist, E-Rad-ist) is calculated in accordance with measure of a signal of a wheel sensor, where deviation of the wheel actual value from the wheel desired value is used for the correction of the actual value. A set of drive units (8, 9, 10, 11) is assigned to each portion of the desired value by the function level of the drive control unit. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Antriebssteuerung eines Kraftfahrzeuges mit mindestens einer Antriebsteuereinheit (1), einer Fahrerwunscherfassung, einer Steuereinheit, einer Kraftübertragungseinrichtung und einem Radsensor. Aufgabe der Erfindung ist es ein Verfahren zur Antriebssteuerung für einen Kraftfahrzeugantrieb darzustellen, welches auch für Kraftfahrzeuge mit mehreren Antriebseinheiten geeignet ist. Erfindungsgemäß wird dazu eine Radistleistung (P_Rad_ist) oder eine Radistenergie (E_Rad_ist) ermittelt und mit einer Radsollleistung (P_Rad_soll) bzw. Radsollenergie (E_Rad_soll) verglichen. 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