Automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine, has fuel injection unit and multiple cylinders, where each of cylinders encloses combustion chamber with piston
The automatic ignition internal combustion engine has multiple cylinders (2). Each of the cylinders encloses a combustion chamber (3) with a piston (4). A fuel injection unit (6) is provided for injecting a fuel in the respective combustion chamber. An external ignition unit (8) is provided for igni...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | SCHEIBLE, KARSTEN PFAFF, RUEDIGER FICHTL, ERWIN |
description | The automatic ignition internal combustion engine has multiple cylinders (2). Each of the cylinders encloses a combustion chamber (3) with a piston (4). A fuel injection unit (6) is provided for injecting a fuel in the respective combustion chamber. An external ignition unit (8) is provided for igniting an air fuel mixture in the respective combustion chamber. An independent claim is also included for a method for operating an automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine selbstzündende Verbrennungskraftmaschine für schwerflüchtige Kraftstoffe, insbesondere einen Dieselmotor, umfassend mehrere Zylinder (2), die jeweils einen Brennraum (3) umschließen und in denen jeweils ein Kolben (4) hubverstellbar angeordnet ist, eine Kraftstoffeinspritzeinrichtung (6) zum direkten Einspritzen von Kraftstoff in den jeweiligen Brennraum (3) und eine Fremdzündeinrichtung (8) zum Zünden des Kraftstoff-Luft-Gemischs im jeweiligen Brennraum (3). Um die Schadstoffemissionen zu reduzieren, ist die Fremdzündeinrichtung (8) durch ein elektrisch arbeitendes Mehrfach-Funken-Zündsystem (8) gebildet, das im jeweiligen Brennraum (3) das Kraftstoff-Luft-Gemisch durch eine Abfolge mehrerer Funken (10) zündet. |
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Die vorliegende Erfindung betrifft eine selbstzündende Verbrennungskraftmaschine für schwerflüchtige Kraftstoffe, insbesondere einen Dieselmotor, umfassend mehrere Zylinder (2), die jeweils einen Brennraum (3) umschließen und in denen jeweils ein Kolben (4) hubverstellbar angeordnet ist, eine Kraftstoffeinspritzeinrichtung (6) zum direkten Einspritzen von Kraftstoff in den jeweiligen Brennraum (3) und eine Fremdzündeinrichtung (8) zum Zünden des Kraftstoff-Luft-Gemischs im jeweiligen Brennraum (3). Um die Schadstoffemissionen zu reduzieren, ist die Fremdzündeinrichtung (8) durch ein elektrisch arbeitendes Mehrfach-Funken-Zündsystem (8) gebildet, das im jeweiligen Brennraum (3) das Kraftstoff-Luft-Gemisch durch eine Abfolge mehrerer Funken (10) zündet.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2009</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20090122&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007033857A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20090122&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007033857A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHEIBLE, KARSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>PFAFF, RUEDIGER</creatorcontrib><creatorcontrib>FICHTL, ERWIN</creatorcontrib><title>Automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine, has fuel injection unit and multiple cylinders, where each of cylinders encloses combustion chamber with piston</title><description>The automatic ignition internal combustion engine has multiple cylinders (2). Each of the cylinders encloses a combustion chamber (3) with a piston (4). A fuel injection unit (6) is provided for injecting a fuel in the respective combustion chamber. An external ignition unit (8) is provided for igniting an air fuel mixture in the respective combustion chamber. An independent claim is also included for a method for operating an automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine selbstzündende Verbrennungskraftmaschine für schwerflüchtige Kraftstoffe, insbesondere einen Dieselmotor, umfassend mehrere Zylinder (2), die jeweils einen Brennraum (3) umschließen und in denen jeweils ein Kolben (4) hubverstellbar angeordnet ist, eine Kraftstoffeinspritzeinrichtung (6) zum direkten Einspritzen von Kraftstoff in den jeweiligen Brennraum (3) und eine Fremdzündeinrichtung (8) zum Zünden des Kraftstoff-Luft-Gemischs im jeweiligen Brennraum (3). Um die Schadstoffemissionen zu reduzieren, ist die Fremdzündeinrichtung (8) durch ein elektrisch arbeitendes Mehrfach-Funken-Zündsystem (8) gebildet, das im jeweiligen Brennraum (3) das Kraftstoff-Luft-Gemisch durch eine Abfolge mehrerer Funken (10) zündet.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES</subject><subject>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2009</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjjtqA0EMhrdJEZzcQU06B9ZZgtOa2MYHSG_kWa1HQSsN88jiY-ZGGRZDXLr64X980mPzuynZRszsgM_KmU2BNVNUFHA2nkqaPdIzK8FgEcQm-DGpG6lGIUlLCBgroghGuUDPlEiukyV4THOtcr_JzbRSLwFqD2ORzKFy3EVYe4qVNXmKBITOgw3_QeU5sUTp9i3ncTxRhImzh8Apmz41DwNKouerLpqX_e7r8_BKwY6UAjpSysftbtW-te267bqP9_Vm1d3b-wMpy2pL</recordid><startdate>20090122</startdate><enddate>20090122</enddate><creator>SCHEIBLE, KARSTEN</creator><creator>PFAFF, RUEDIGER</creator><creator>FICHTL, ERWIN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20090122</creationdate><title>Automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine, has fuel injection unit and multiple cylinders, where each of cylinders encloses combustion chamber with piston</title><author>SCHEIBLE, KARSTEN ; PFAFF, RUEDIGER ; FICHTL, ERWIN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102007033857A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2009</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>IGNITION, OTHER THAN COMPRESSION IGNITION, FORINTERNAL-COMBUSTION ENGINES</topic><topic>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>TESTING OF IGNITION TIMING IN COMPRESSION-IGNITION ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHEIBLE, KARSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>PFAFF, RUEDIGER</creatorcontrib><creatorcontrib>FICHTL, ERWIN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHEIBLE, KARSTEN</au><au>PFAFF, RUEDIGER</au><au>FICHTL, ERWIN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine, has fuel injection unit and multiple cylinders, where each of cylinders encloses combustion chamber with piston</title><date>2009-01-22</date><risdate>2009</risdate><abstract>The automatic ignition internal combustion engine has multiple cylinders (2). Each of the cylinders encloses a combustion chamber (3) with a piston (4). A fuel injection unit (6) is provided for injecting a fuel in the respective combustion chamber. An external ignition unit (8) is provided for igniting an air fuel mixture in the respective combustion chamber. An independent claim is also included for a method for operating an automatic ignition internal combustion engine for low volatile fuels, particularly diesel engine.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine selbstzündende Verbrennungskraftmaschine für schwerflüchtige Kraftstoffe, insbesondere einen Dieselmotor, umfassend mehrere Zylinder (2), die jeweils einen Brennraum (3) umschließen und in denen jeweils ein Kolben (4) hubverstellbar angeordnet ist, eine Kraftstoffeinspritzeinrichtung (6) zum direkten Einspritzen von Kraftstoff in den jeweiligen Brennraum (3) und eine Fremdzündeinrichtung (8) zum Zünden des Kraftstoff-Luft-Gemischs im jeweiligen Brennraum (3). Um die Schadstoffemissionen zu reduzieren, ist die Fremdzündeinrichtung (8) durch ein elektrisch arbeitendes Mehrfach-Funken-Zündsystem (8) gebildet, das im jeweiligen Brennraum (3) das Kraftstoff-Luft-Gemisch durch eine Abfolge mehrerer Funken (10) zündet.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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