Holder for steering column tube of steering column of motor vehicle, has steering column tube cladding element-connecting section connected with body fastening section by breaking point section that serves as predetermined breaking point
The holder (1) has a steering column tube cladding element (2) partially surrounding a steering column tube (4), and a single-piece body fastening element (3) for fastening the steering column tube to a body structure of a motor vehicle. The fastening element is connected with the cladding element,...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The holder (1) has a steering column tube cladding element (2) partially surrounding a steering column tube (4), and a single-piece body fastening element (3) for fastening the steering column tube to a body structure of a motor vehicle. The fastening element is connected with the cladding element, and a steering column tube cladding element-connecting section (36) connects the fastening element with the cladding element. The connecting section is connected with a body fastening section (8) by a predetermined breaking point section (10) that serves as a predetermined breaking point.
Die Erfindung betrifft eine Halterung (1) für ein Mantelrohr (4) einer Lenksäule eines Kraftfahrzeugs, welche ein das Mantelrohr (4) teilweise umgebendes Mantelrohrhüllelement (2) sowie ein mit dem Mantelrohrhüllelement (2) verbundenes, einteiliges Karosseriebefestigungselement (3) zur Befestigung des Mantelrohrs (4) an einer Karosseriestruktur des Kraftfahrzeugs umfasst, wobei das Karosseriebefestigungselement (3) einen Karosseriebefestigungsabschnitt (8) zur Befestigung des Karosseriebefestigungselements (3) an der Karosseriestruktur und einen durch wenigstens einen als Sollbruchstelle dienenden Sollbruchstellenabschnitt (10) mit dem Karosseriebefestigungsabschnitt (8) verbundenen Mantelrohrhüllelementverbindungsabschnitt (36) zur Verbindung des Karosseriebefestigungselements (3) mit dem Mantelrohrhüllelement (3) umfasst. |
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