Start-stop operation performing method for internal combustion engine of vehicle, involves detaching coupling of starter motors with crankshaft based on variable number of burns in internal combustion engine of vehicle
The method involves initializing a start based on a stop condition of an internal combustion engine of a vehicle. Starter motors of the vehicle are coupled with a crankshaft for starting the internal combustion engine by initializing. Coupling of the starter motors with the crankshaft is detached ba...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves initializing a start based on a stop condition of an internal combustion engine of a vehicle. Starter motors of the vehicle are coupled with a crankshaft for starting the internal combustion engine by initializing. Coupling of the starter motors with the crankshaft is detached based on a variable number of burns in the internal combustion engine, where the variable number is determined based on an operating parameter of the vehicle. Decoupling of the starter motors with the crankshaft is determined from a characteristic curve.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Durchführen eines Start-Stopp-Betriebs einer Brennkraftmaschine eines Fahrzeugs, bei dem im gestoppten Zustand der Brennkraftmaschine ein Starten initialisiert wird und durch das Initialisieren der Anlasser deennkraftmaschine gekoppelt wird, wobei die Kopplung des Anlassers mit der Kurbelwelle erst nach einer variablen Anzahl von Verbrennungen in der Brennkraftmaschine gelöst wird, wobei die Anzahl größer eins ist und abhängig von zumindest einem Betriebsmmt wird. |
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