Supporting structure for structure of motor vehicle i.e. passenger car, has supporting unit ensuring optimal access to retaining chamber by complete or partial unhinging supporting unit from supporting structure

The structure (9) has longitudinal frame sections, transverse frame sections (12, 13) and a supporting unit (14) extending between the longitudinal frame sections and the transverse frame sections. The supporting unit with the longitudinal frame sections and the transverse frame sections represents...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: ZEHNDER, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The structure (9) has longitudinal frame sections, transverse frame sections (12, 13) and a supporting unit (14) extending between the longitudinal frame sections and the transverse frame sections. The supporting unit with the longitudinal frame sections and the transverse frame sections represents a frame composite (15) of high rigidity. The supporting unit cooperates with the longitudinal frame sections and the transverse frame sections in a force-transmission manner and ensures optimal access to a retaining chamber (5) by complete or partial unhinging the supporting unit from the structure. Diese Tragstruktur eignet sich für einen Aufbau eines Kraftfahrzeugs, insbesondere eines Personenkraftwagens, mit entlang von Längsseiten des Aufbaus verlaufenden Längsrahmenabschnitten und quer zur Fahrzeuglängsrichtung sich erstreckenden Querrahmenabschnitten. Zwischen den Längsrahmenabschnitten und den Querrahmenabschnitten erstreckt sich ein Tragelement, das oberhalb eines Aufbauraums einen Rahmenverbund mit den angrenzenden Längsrahmenabschnitten und Querrahmenabschnitten bildet. Um die Tragstruktur zu optimieren, stellt das Tragelement mit den Längsrahmenabschnitten und den Querrahmenabschnitten einen Rahmenverbund hoher Festigkeit dar und das Tragelement wirkt einerseits mit den Längsrahmenabschnitten und den Querrahmenabschnitten kraftübertragend zusammen. Darüber hinaus gewährleistet das Tragelement durch gesamtes oder teilweises Herausnehmen aus der Tragstruktur einen optimierten Zugang zum Aufbauraum.