Verfahren und Vorrichtung zur Offseterkennung einer Kollision für ein Fußgängerschutzsystem

Verfahren zur Offseterkennung einer Kollision für ein Fußgängerschutzsystem, wobei Beschleunigungssignale (BS1 bis 3) von einer Beschleunigungssensorik mit mindestens zwei Beschleunigungssensoren für die Offseterkennung verwendet werden, dadurch gekennzeichnet, dass der Offset mittels eines Schwerpu...

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Hauptverfasser: Denz, Holger, Lang, Gunther, Krieg, Markus
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Denz, Holger
Lang, Gunther
Krieg, Markus
description Verfahren zur Offseterkennung einer Kollision für ein Fußgängerschutzsystem, wobei Beschleunigungssignale (BS1 bis 3) von einer Beschleunigungssensorik mit mindestens zwei Beschleunigungssensoren für die Offseterkennung verwendet werden, dadurch gekennzeichnet, dass der Offset mittels eines Schwerpunkts einer Signalstärke und/oder eines Schwerpunkts einer Intrusion ermittelt wird, wobei die Signalstärke und die Intrusion in Abhängigkeit von den Beschleunigungssignalen ermittelt werden. The method involves utilizing acceleration signals (BS1-BS3) by an acceleration sensor system with two acceleration sensors for offset recognition. The offset is determined by a focal point of signal strength and/or an intrusion, where the signal strength and the intrusion are determined dependent of the acceleration signals. A portion of the signal strength and/or the intrusion of the acceleration signals are considered by a centrically arranged acceleration sensor. One of the acceleration signals is weighted such that an asymmetry of a bumper is considered. An independent claim is also included for a device for offset recognition of a collision for a pedestrian protective system.
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The method involves utilizing acceleration signals (BS1-BS3) by an acceleration sensor system with two acceleration sensors for offset recognition. The offset is determined by a focal point of signal strength and/or an intrusion, where the signal strength and the intrusion are determined dependent of the acceleration signals. A portion of the signal strength and/or the intrusion of the acceleration signals are considered by a centrically arranged acceleration sensor. One of the acceleration signals is weighted such that an asymmetry of a bumper is considered. 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