Inlet manifold for motor vehicle`s internal combustion engine, has fiber stand tiltably arranged against pipe longitudinal axis so that lengthening of manifold simultaneously results to definite cross section reduction of manifold
The manifold (14) has a support structure (29) for a pipe wall, where the support structure includes a fiber stand (31) that is tiltably arranged against a pipe longitudinal axis (32). The fiber stand is tiltably arranged in such a manner that lengthening of the manifold simultaneously results to a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The manifold (14) has a support structure (29) for a pipe wall, where the support structure includes a fiber stand (31) that is tiltably arranged against a pipe longitudinal axis (32). The fiber stand is tiltably arranged in such a manner that lengthening of the manifold simultaneously results to a definite cross section reduction of the manifold. The support structure is designed as winding around the pipe longitudinal axis, and is manufactured from spring steel or synthetic fiber. An inner wall of the manifold is formed by an inner plastic layer, which is manufactured from silicone. An independent claim is also included for a suction module for an internal combustion engine.
Ein Ansaugrohr (14) dient zum Einsatz in einem Kraftfahrzeugverbrennungsmotor zwischen einem Mischabschnitt (10) zur Herstellung eines Kraftstoff/Luftgemisches und einem Verdichtungsabschnitt (17) zur Verdichtung des Gemisches. Das Ansaugrohr (14) hat eine Stützstruktur für eine Rohrwandung mit gegenüber einer Rohrlängsachse (32) derart geneigt angeordneten Stützelementen (31), dass eine Streckung des Ansaugrohrs (14) gleichzeitig zu einer definierten Querschnittsverengung des Ansaugrohrs (14) führt. Ein Saugmodul mit einem derartigen Ansaugrohr (14) hat zudem zwei Verbindungsabschnitte (16, 19) zur Verbindung der Rohrenden (15, 18) mit dem Mischabschnitt (10) und dem Verdichtungsabschnitt (17). Das Saugmodul hat ferner eine Linearführungseinrichtung (22), an der beide Verbindungsabschnitte (16, 19) montiert sind. Zur Einstellung eines Abstandes zwischen den beiden Verbindungsabschnitten (16, 19) dient ein Linearantrieb (24). Eine Steuereinrichtung (26) des Saugmoduls steht mit einer Motorsteuerung in Signalverbindung. Es resultiert ein Ansaugrohr sowie ein mit diesem ausgestattetes Saugmodul, mit denen ein hinsichtlich Kraftstoffverwirbelung und Motor- bzw. Zylinderfüllung optimierter Betrieb über ein großes Drehzahlband/-bereich mit geringem steuerungstechnischen Aufwand gewährleistet ist. |
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