Load moment process smoothing method e.g. for internal combustion engines of motor vehicles, involves smoothing for load moment process during clutch connection of magnetic clutch
The method involves smoothing for the load moment process during clutch connection of a magnetic clutch (4). The electric current flowing by the magnetic clutch (4) is recorded and evaluated. The clutch produces a current flow which is controlled and evaluated in such a way that a connecting jerk is...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | TRABELSI, SAMI RABBA, HEIKO KLEINHANS, RENE BRUHN, SVEN |
description | The method involves smoothing for the load moment process during clutch connection of a magnetic clutch (4). The electric current flowing by the magnetic clutch (4) is recorded and evaluated. The clutch produces a current flow which is controlled and evaluated in such a way that a connecting jerk is minimized. The current process is controlled in such a way that oscillations of the drive strand are minimized during clutch procedures. The clutch slip is recorded and evaluated where and the current process is controlled in such a way that a connecting jerk is minimized. An independent claim is included for a device.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung, bei dem der Stromverlauf des durch die Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes erfasst und ausgewertet wird, wobei bei Kupplungsvorgängen der Strom anhand des ausgewerteten Stromverlaufs derart gesteuert wird, dass ein Zuschaltruck minimiert wird. DOLLAR A Ferner betrifft die Erfindung eine Vorrichtung zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung 4, insbesondere zur Durchführung eines erfindungsgemäßen Verfahrens, umfassend: DOLLAR A - Strommessmittel 6 zur Erfassung des durch eine Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes, DOLLAR A - Auswertemittel zur Auswertung des Verlaufs des Stromes und DOLLAR A - Stromsteuermittel 12 zur Steuerung des Stromverlaufs, derart, dass ein Zuschaltruck minimiert ist. |
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Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung, bei dem der Stromverlauf des durch die Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes erfasst und ausgewertet wird, wobei bei Kupplungsvorgängen der Strom anhand des ausgewerteten Stromverlaufs derart gesteuert wird, dass ein Zuschaltruck minimiert wird. DOLLAR A Ferner betrifft die Erfindung eine Vorrichtung zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung 4, insbesondere zur Durchführung eines erfindungsgemäßen Verfahrens, umfassend: DOLLAR A - Strommessmittel 6 zur Erfassung des durch eine Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes, DOLLAR A - Auswertemittel zur Auswertung des Verlaufs des Stromes und DOLLAR A - Stromsteuermittel 12 zur Steuerung des Stromverlaufs, derart, dass ein Zuschaltruck minimiert ist.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2007</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20070705&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102005061905A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20070705&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102005061905A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TRABELSI, SAMI</creatorcontrib><creatorcontrib>RABBA, HEIKO</creatorcontrib><creatorcontrib>KLEINHANS, RENE</creatorcontrib><creatorcontrib>BRUHN, SVEN</creatorcontrib><title>Load moment process smoothing method e.g. for internal combustion engines of motor vehicles, involves smoothing for load moment process during clutch connection of magnetic clutch</title><description>The method involves smoothing for the load moment process during clutch connection of a magnetic clutch (4). The electric current flowing by the magnetic clutch (4) is recorded and evaluated. The clutch produces a current flow which is controlled and evaluated in such a way that a connecting jerk is minimized. The current process is controlled in such a way that oscillations of the drive strand are minimized during clutch procedures. The clutch slip is recorded and evaluated where and the current process is controlled in such a way that a connecting jerk is minimized. An independent claim is included for a device.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung, bei dem der Stromverlauf des durch die Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes erfasst und ausgewertet wird, wobei bei Kupplungsvorgängen der Strom anhand des ausgewerteten Stromverlaufs derart gesteuert wird, dass ein Zuschaltruck minimiert wird. DOLLAR A Ferner betrifft die Erfindung eine Vorrichtung zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung 4, insbesondere zur Durchführung eines erfindungsgemäßen Verfahrens, umfassend: DOLLAR A - Strommessmittel 6 zur Erfassung des durch eine Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes, DOLLAR A - Auswertemittel zur Auswertung des Verlaufs des Stromes und DOLLAR A - Stromsteuermittel 12 zur Steuerung des Stromverlaufs, derart, dass ein Zuschaltruck minimiert ist.</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2007</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNzbEOgjAQxnEWB6O-wy1uSooGE0ejGAdHd1LLQZu0d4QWXswXtBgGBwenG75_fjdPXneWFTh2SAHajhV6D94xB22oAYdBcwWYNinU3IGhgB1JC4rds_fBMAFSYwg9cB2dEKMBtVEW_SbmA9sBv8VRsT9-Vn03zsr2QenIE6H68CMrG8Jg1LQuk1ktrcfVdBfJ-lo8zrcttlyib6XCmJeXIhM7IXJxyI4iP2X7f7s3wTNekw</recordid><startdate>20070705</startdate><enddate>20070705</enddate><creator>TRABELSI, SAMI</creator><creator>RABBA, HEIKO</creator><creator>KLEINHANS, RENE</creator><creator>BRUHN, SVEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20070705</creationdate><title>Load moment process smoothing method e.g. for internal combustion engines of motor vehicles, involves smoothing for load moment process during clutch connection of magnetic clutch</title><author>TRABELSI, SAMI ; RABBA, HEIKO ; KLEINHANS, RENE ; BRUHN, SVEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102005061905A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2007</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TRABELSI, SAMI</creatorcontrib><creatorcontrib>RABBA, HEIKO</creatorcontrib><creatorcontrib>KLEINHANS, RENE</creatorcontrib><creatorcontrib>BRUHN, SVEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TRABELSI, SAMI</au><au>RABBA, HEIKO</au><au>KLEINHANS, RENE</au><au>BRUHN, SVEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Load moment process smoothing method e.g. for internal combustion engines of motor vehicles, involves smoothing for load moment process during clutch connection of magnetic clutch</title><date>2007-07-05</date><risdate>2007</risdate><abstract>The method involves smoothing for the load moment process during clutch connection of a magnetic clutch (4). The electric current flowing by the magnetic clutch (4) is recorded and evaluated. The clutch produces a current flow which is controlled and evaluated in such a way that a connecting jerk is minimized. The current process is controlled in such a way that oscillations of the drive strand are minimized during clutch procedures. The clutch slip is recorded and evaluated where and the current process is controlled in such a way that a connecting jerk is minimized. An independent claim is included for a device.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung, bei dem der Stromverlauf des durch die Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes erfasst und ausgewertet wird, wobei bei Kupplungsvorgängen der Strom anhand des ausgewerteten Stromverlaufs derart gesteuert wird, dass ein Zuschaltruck minimiert wird. DOLLAR A Ferner betrifft die Erfindung eine Vorrichtung zur Lastmomentverlaufsglättung bei Kupplungszuschaltung einer Magnetkupplung 4, insbesondere zur Durchführung eines erfindungsgemäßen Verfahrens, umfassend: DOLLAR A - Strommessmittel 6 zur Erfassung des durch eine Magnetkupplung 4 fließenden elektrischen Stromes, DOLLAR A - Auswertemittel zur Auswertung des Verlaufs des Stromes und DOLLAR A - Stromsteuermittel 12 zur Steuerung des Stromverlaufs, derart, dass ein Zuschaltruck minimiert ist.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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