Fuel system controlling method for e.g. diesel engine, involves controlling fuel pump during overrun fuel cut off of engine with pre-control value, such that output pressure of fuel is set above null discharging pressure

The method involves discharging fuel from an intake side to a pressure side by a fuel pump of a fuel system. A pre-control value is adaptatively determined and stored in a non-volatile storage of a control device, where the pre-control value is an electrical input signal of the fuel pump. The fuel p...

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Hauptverfasser: WOLBER, JENS, MATISCHOK, MARCEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator WOLBER, JENS
MATISCHOK, MARCEL
description The method involves discharging fuel from an intake side to a pressure side by a fuel pump of a fuel system. A pre-control value is adaptatively determined and stored in a non-volatile storage of a control device, where the pre-control value is an electrical input signal of the fuel pump. The fuel pump of the fuel system is controlled during an overrun fuel cut off of an internal combustion engine with the value in such a manner that an output pressure of the fuel is set above a null discharging pressure. An independent claim is also included for a fuel system for an internal combustion engine. Verfahren zur Steuerung eines Kraftstoffsystems für eine Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstoffsystem eine Kraftstoffpumpe (3) umfasst, die Kraftstoff von einer Saugseite (S) auf eine Druckseite (D) fördern kann, wird die Regelbarkeit des Kraftstoffdruckes beim Übergang vom Betriebszustand Schubabschaltung zum druckgeregelten Betrieb bei Wiedereinsetzen verbessert, indem die Ansteuerung der Kraftstoffpumpe (3) während einer Schubabschaltung der Brennkraftmaschine mit einem Vorsteuerwert erfolgt, bei dem sich ein Ausgangsdruck (p_E) oberhalb eines Nullförderdruckes (p_0) einstellt.
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A pre-control value is adaptatively determined and stored in a non-volatile storage of a control device, where the pre-control value is an electrical input signal of the fuel pump. The fuel pump of the fuel system is controlled during an overrun fuel cut off of an internal combustion engine with the value in such a manner that an output pressure of the fuel is set above a null discharging pressure. An independent claim is also included for a fuel system for an internal combustion engine. Verfahren zur Steuerung eines Kraftstoffsystems für eine Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstoffsystem eine Kraftstoffpumpe (3) umfasst, die Kraftstoff von einer Saugseite (S) auf eine Druckseite (D) fördern kann, wird die Regelbarkeit des Kraftstoffdruckes beim Übergang vom Betriebszustand Schubabschaltung zum druckgeregelten Betrieb bei Wiedereinsetzen verbessert, indem die Ansteuerung der Kraftstoffpumpe (3) während einer Schubabschaltung der Brennkraftmaschine mit einem Vorsteuerwert erfolgt, bei dem sich ein Ausgangsdruck (p_E) oberhalb eines Nullförderdruckes (p_0) einstellt.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2007</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20070315&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102005043684A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20070315&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102005043684A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WOLBER, JENS</creatorcontrib><creatorcontrib>MATISCHOK, MARCEL</creatorcontrib><title>Fuel system controlling method for e.g. diesel engine, involves controlling fuel pump during overrun fuel cut off of engine with pre-control value, such that output pressure of fuel is set above null discharging pressure</title><description>The method involves discharging fuel from an intake side to a pressure side by a fuel pump of a fuel system. 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