Separated motor vehicle stabilizer, has swiveling motor gear that includes two threaded screws with different thread pitches, where one of threaded screws makes impact on spindle nut that acts as gear output unit
The stabilizer has a swiveling motor gear (3) that includes two threaded screws (6, 7) with different thread pitches. The threaded screw (6) with a small pitch is driven by an electric motor, and a spindle nut (10) transfers its translative movement to the threaded screw (7) with higher thread pitch...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The stabilizer has a swiveling motor gear (3) that includes two threaded screws (6, 7) with different thread pitches. The threaded screw (6) with a small pitch is driven by an electric motor, and a spindle nut (10) transfers its translative movement to the threaded screw (7) with higher thread pitch. The screw (7) makes an impact on a spindle nut (11) that acts as a gear output unit, where the nut (11) is rotatably and movably mounted.
Nach der Erfindung besitzt ein geteilter Kraftfahrzeugstabilisator einen eingebauten Schwenkmotor zur Wankregelung, der mindestens aus einem Verstellantrieb aus Elektromotor und Schwenkmotorgetriebe und aus einem Gehäuse besteht. Dabei ist mindestens ein Gehäuseteil mit einem dazugehörigen Stabilisatorteil zur Drehmomentübertragung verbunden. Der Schwenkmotor ist dadurch gekennzeichnet, dass das Schwenkmotorgetriebe mindestens zwei Gewindespindeln mit unterschiedlicher Gewindesteigung umfasst, wobei eine erste Gewindespindel mit geringerer Steigung vom Elektromotor angetrieben wird und deren Spindelmutter ihre translatorische Bewegung auf eine zweite Gewindespindel mit größerer Gewindesteigung überträgt. Die zweite Gewindespindel beaufschlagt wiederum eine weitere Spindelmutter, die ausschließlich rotatorisch beweglich im Gehäuse gelagert ist. |
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