Clutch`s target slip adjusting device for motor vehicle, determines control signal for clutch based on detected transmission ratio of transmission unit and adjusts moment of torque at clutch based on control signal to adjust target slip
The device determines a control signal for a clutch (20) based on detected transmission ratio of a transmission unit (16). A cone pulley set of the transmission unit is connected with a clutch drive (11). The device adjusts a moment of torque e.g. coupling torque, at the clutch based on the control...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | SCHULTHEIS, MICHAEL STEUER, JOSEF |
description | The device determines a control signal for a clutch (20) based on detected transmission ratio of a transmission unit (16). A cone pulley set of the transmission unit is connected with a clutch drive (11). The device adjusts a moment of torque e.g. coupling torque, at the clutch based on the control signal in order to adjust the target slip. Actual slip is determined based on the number of rotations at the input and output of the clutch. An independent claim is also included for a method for adjusting target slip of a clutch of a motor vehicle.
Es ist Aufgabe der Erfindung, eine Einrichtung vorzuschlagen, welche eine sehr genaue Regelung des Soll-Schlupfs ermöglicht. DOLLAR A Erfindungsgemäß erfasst die Einrichtung eine Übersetzung eines im Antriebsstrang (10) angeordneten Übersetzungsmittels (16) und bestimmt ein Ansteuersignal für die Kupplung (20) in Abhängigkeit der Übersetzung des Übersetzungsmittels (16). Durch die Berücksichtigung der Übersetzung bei der Ansteuerung der Kupplung (20) wird der durch die Übersetzungsänderung hervorgerufenen Änderung des Systemsverhaltens des Antriebsstrangs Rechnung getragen. DOLLAR A Einsatz in einem Kraftfahrzeug. |
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Es ist Aufgabe der Erfindung, eine Einrichtung vorzuschlagen, welche eine sehr genaue Regelung des Soll-Schlupfs ermöglicht. DOLLAR A Erfindungsgemäß erfasst die Einrichtung eine Übersetzung eines im Antriebsstrang (10) angeordneten Übersetzungsmittels (16) und bestimmt ein Ansteuersignal für die Kupplung (20) in Abhängigkeit der Übersetzung des Übersetzungsmittels (16). Durch die Berücksichtigung der Übersetzung bei der Ansteuerung der Kupplung (20) wird der durch die Übersetzungsänderung hervorgerufenen Änderung des Systemsverhaltens des Antriebsstrangs Rechnung getragen. DOLLAR A Einsatz in einem Kraftfahrzeug.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2006</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20060406&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102004048276A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20060406&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102004048276A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHULTHEIS, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>STEUER, JOSEF</creatorcontrib><title>Clutch`s target slip adjusting device for motor vehicle, determines control signal for clutch based on detected transmission ratio of transmission unit and adjusts moment of torque at clutch based on control signal to adjust target slip</title><description>The device determines a control signal for a clutch (20) based on detected transmission ratio of a transmission unit (16). A cone pulley set of the transmission unit is connected with a clutch drive (11). The device adjusts a moment of torque e.g. coupling torque, at the clutch based on the control signal in order to adjust the target slip. Actual slip is determined based on the number of rotations at the input and output of the clutch. An independent claim is also included for a method for adjusting target slip of a clutch of a motor vehicle.
Es ist Aufgabe der Erfindung, eine Einrichtung vorzuschlagen, welche eine sehr genaue Regelung des Soll-Schlupfs ermöglicht. DOLLAR A Erfindungsgemäß erfasst die Einrichtung eine Übersetzung eines im Antriebsstrang (10) angeordneten Übersetzungsmittels (16) und bestimmt ein Ansteuersignal für die Kupplung (20) in Abhängigkeit der Übersetzung des Übersetzungsmittels (16). Durch die Berücksichtigung der Übersetzung bei der Ansteuerung der Kupplung (20) wird der durch die Übersetzungsänderung hervorgerufenen Änderung des Systemsverhaltens des Antriebsstrangs Rechnung getragen. DOLLAR A Einsatz in einem Kraftfahrzeug.</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2006</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNj71uwlAMhbN0QG3fwQtbK4UftawIqPoA3am5cYLRjR2uHZ66D9GrKAO0C4ttHX_2sSfFzyb2Ho7fBo6pIQeL3AFWp96cpYGKLhwIak3Qqud4oSOHSC-545RaFjIIKp40gnEjGAc4DGvhgEYVqAx08Fx7QrGWzTirCZ0VtL5Ve2EHlGo8w7JzS-IDp-ncE6D_M_hzg-s4ff3XU_FQYzR6HvNjMf3YfW0-X6nTPVmHgYR8v93NynlZLsvlav7-tp4t7uV-AbnTdBg</recordid><startdate>20060406</startdate><enddate>20060406</enddate><creator>SCHULTHEIS, MICHAEL</creator><creator>STEUER, JOSEF</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20060406</creationdate><title>Clutch`s target slip adjusting device for motor vehicle, determines control signal for clutch based on detected transmission ratio of transmission unit and adjusts moment of torque at clutch based on control signal to adjust target slip</title><author>SCHULTHEIS, MICHAEL ; STEUER, JOSEF</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102004048276A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2006</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHULTHEIS, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>STEUER, JOSEF</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHULTHEIS, MICHAEL</au><au>STEUER, JOSEF</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Clutch`s target slip adjusting device for motor vehicle, determines control signal for clutch based on detected transmission ratio of transmission unit and adjusts moment of torque at clutch based on control signal to adjust target slip</title><date>2006-04-06</date><risdate>2006</risdate><abstract>The device determines a control signal for a clutch (20) based on detected transmission ratio of a transmission unit (16). A cone pulley set of the transmission unit is connected with a clutch drive (11). The device adjusts a moment of torque e.g. coupling torque, at the clutch based on the control signal in order to adjust the target slip. Actual slip is determined based on the number of rotations at the input and output of the clutch. An independent claim is also included for a method for adjusting target slip of a clutch of a motor vehicle.
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