Lubricating oil circuit for IC engines has re-fill and return pipes and adjusting member, adapted to each other so that lubricant flow through re-fill pipe is larger than through return pipe if required
The circuit has a refill container (2) with refill (3) and return pipes (6), and adjusting member (5) controlled dependent upon circuit volume (4). Pipes and member are adjusted relative to each other, so that if required, the oil flow through the refill pipe is larger than that through the return p...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | BOLL, WOLF RAU, ERHARD |
description | The circuit has a refill container (2) with refill (3) and return pipes (6), and adjusting member (5) controlled dependent upon circuit volume (4). Pipes and member are adjusted relative to each other, so that if required, the oil flow through the refill pipe is larger than that through the return pipe. The return pipe contains a flow throttle (8), and lubricant is almost continuously branched-off the circuit through the return line, and fed into the refill container. A collector (10) is positioned under a lubrication point (9) of the engine (1), to collect any lubricant drips (7) for return to the return pipe.
Die Erfindung betrifft einen Schmierölkreislauf einer Brennkraftmaschine (1) mit einem Nachfüllbehälter (2), der über eine Nachfülleitung (3) und eine Rückführleitung (6) mit dem Schmierölkreislauf (4) verbunden ist. In der Nachfülleitung ist ein abhängig von der Ölmenge im Schmierölkreislauf (4) gesteuertes Stellglied (5) angeordnet. Die Rückführleitung (6) zur Rückführung von Schmieröl (7) in den Nachfüllbehälter (2) und die Nachfülleitung (3) zusammen mit dem Stellglied (5) sind so aufeinander abgestimmt, daß bedarfsweise der Ölstrom durch die Nachfülleitung (3) größer ist als der Ölstrom durch die Rückführleitung (6). |
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Die Erfindung betrifft einen Schmierölkreislauf einer Brennkraftmaschine (1) mit einem Nachfüllbehälter (2), der über eine Nachfülleitung (3) und eine Rückführleitung (6) mit dem Schmierölkreislauf (4) verbunden ist. In der Nachfülleitung ist ein abhängig von der Ölmenge im Schmierölkreislauf (4) gesteuertes Stellglied (5) angeordnet. Die Rückführleitung (6) zur Rückführung von Schmieröl (7) in den Nachfüllbehälter (2) und die Nachfülleitung (3) zusammen mit dem Stellglied (5) sind so aufeinander abgestimmt, daß bedarfsweise der Ölstrom durch die Nachfülleitung (3) größer ist als der Ölstrom durch die Rückführleitung (6).</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; CRANKCASE VENTILATING ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; HEATING ; LIGHTING ; LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES ; LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; WEAPONS</subject><creationdate>2002</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20020620&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10062550A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,309,781,886,25569,76552</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20020620&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10062550A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BOLL, WOLF</creatorcontrib><creatorcontrib>RAU, ERHARD</creatorcontrib><title>Lubricating oil circuit for IC engines has re-fill and return pipes and adjusting member, adapted to each other so that lubricant flow through re-fill pipe is larger than through return pipe if required</title><description>The circuit has a refill container (2) with refill (3) and return pipes (6), and adjusting member (5) controlled dependent upon circuit volume (4). Pipes and member are adjusted relative to each other, so that if required, the oil flow through the refill pipe is larger than that through the return pipe. The return pipe contains a flow throttle (8), and lubricant is almost continuously branched-off the circuit through the return line, and fed into the refill container. A collector (10) is positioned under a lubrication point (9) of the engine (1), to collect any lubricant drips (7) for return to the return pipe.
Die Erfindung betrifft einen Schmierölkreislauf einer Brennkraftmaschine (1) mit einem Nachfüllbehälter (2), der über eine Nachfülleitung (3) und eine Rückführleitung (6) mit dem Schmierölkreislauf (4) verbunden ist. In der Nachfülleitung ist ein abhängig von der Ölmenge im Schmierölkreislauf (4) gesteuertes Stellglied (5) angeordnet. Die Rückführleitung (6) zur Rückführung von Schmieröl (7) in den Nachfüllbehälter (2) und die Nachfülleitung (3) zusammen mit dem Stellglied (5) sind so aufeinander abgestimmt, daß bedarfsweise der Ölstrom durch die Nachfülleitung (3) größer ist als der Ölstrom durch die Rückführleitung (6).</description><subject>BLASTING</subject><subject>CRANKCASE VENTILATING</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</subject><subject>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2002</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjcFOAzEMRPfCAQH_MNyptAW1d1RaFYkj98rNejdGaZI6jvqPfBUpoIojJ9vjmXnX3edb3as4MokTkgQ4UVfFMCbF6wocJ4lc4KlAeTZKCKA4tN2qRmTJ7XkWaPio5bvlwIc960NTKBsPsAQm55HMs6IkmCdD-OHGRgrp1DRNdfIXxrkYUhBIp5ZqkfjHc2FDxnYeqygPt93VSKHw3e-86e436_fVdsY57bhkchzZdi_red8vHxeL_nn-9B_PF_I1Y8A</recordid><startdate>20020620</startdate><enddate>20020620</enddate><creator>BOLL, WOLF</creator><creator>RAU, ERHARD</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20020620</creationdate><title>Lubricating oil circuit for IC engines has re-fill and return pipes and adjusting member, adapted to each other so that lubricant flow through re-fill pipe is larger than through return pipe if required</title><author>BOLL, WOLF ; RAU, ERHARD</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10062550A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2002</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>CRANKCASE VENTILATING</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</topic><topic>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BOLL, WOLF</creatorcontrib><creatorcontrib>RAU, ERHARD</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BOLL, WOLF</au><au>RAU, ERHARD</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Lubricating oil circuit for IC engines has re-fill and return pipes and adjusting member, adapted to each other so that lubricant flow through re-fill pipe is larger than through return pipe if required</title><date>2002-06-20</date><risdate>2002</risdate><abstract>The circuit has a refill container (2) with refill (3) and return pipes (6), and adjusting member (5) controlled dependent upon circuit volume (4). Pipes and member are adjusted relative to each other, so that if required, the oil flow through the refill pipe is larger than that through the return pipe. The return pipe contains a flow throttle (8), and lubricant is almost continuously branched-off the circuit through the return line, and fed into the refill container. A collector (10) is positioned under a lubrication point (9) of the engine (1), to collect any lubricant drips (7) for return to the return pipe.
Die Erfindung betrifft einen Schmierölkreislauf einer Brennkraftmaschine (1) mit einem Nachfüllbehälter (2), der über eine Nachfülleitung (3) und eine Rückführleitung (6) mit dem Schmierölkreislauf (4) verbunden ist. In der Nachfülleitung ist ein abhängig von der Ölmenge im Schmierölkreislauf (4) gesteuertes Stellglied (5) angeordnet. Die Rückführleitung (6) zur Rückführung von Schmieröl (7) in den Nachfüllbehälter (2) und die Nachfülleitung (3) zusammen mit dem Stellglied (5) sind so aufeinander abgestimmt, daß bedarfsweise der Ölstrom durch die Nachfülleitung (3) größer ist als der Ölstrom durch die Rückführleitung (6).</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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title | Lubricating oil circuit for IC engines has re-fill and return pipes and adjusting member, adapted to each other so that lubricant flow through re-fill pipe is larger than through return pipe if required |
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