Filler restrictor for vehicle fuel tank has float coupled for movement with valve flap through lever rod assembly which passes through outlet opening into inside of tank when flap opens
The restrictor includes a float (3) coupled for movement with the swivel-opening valve flap through a lever rod assembly (5) which when the valve flap (4) is opened passes through the outlet opening (21) opening into the inside of the tank. The lever rod assembly is connected for articulated movemen...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | KALB, HELMUT KIRCHDORFER, STEFAN STRAUS, GUENTER GEBHARD, MARKUS |
description | The restrictor includes a float (3) coupled for movement with the swivel-opening valve flap through a lever rod assembly (5) which when the valve flap (4) is opened passes through the outlet opening (21) opening into the inside of the tank. The lever rod assembly is connected for articulated movement to the outside (28) of the flap facing the outlet opening. The flap is mounted in the valve housing (1). A drainage bore (85) connects the inside (26) of the valve to the inside of the tank.
Die Erfindung betrifft ein Füllstandsbegrenzungsventil für den Kraftstofftank eines Fahrzeuges. Solche Ventile dienen dazu, beim Auftanken des Kraftstoffbehälters die Füllmenge zu begrenzen. Das vorgeschlagene Füllstandsbegrenzungsventil weist ein innerhalb des Kraftstofftanks am Ende eines Einfüllrohres positionierbares Ventilgehäuse 1 auf. Das Ventilgehäuse ist mit einer mit dem Einfüllrohr verbindbaren Eintrittsöffnung 22 und einer in den Tankinnenraum mündenden Austrittsöffnung 21 ausgestattet. Weiterhin ist im Ventilgehäuse 1 eine Klappe 4 vorhanden, die zwischen einer die Austrittsöffnung 21 dicht verschließenden und eine diese freigebenden Stellung schwenkbar gelagert ist. Der Schwimmer ist zur Schwenkbewegung der Klappe 4 mit dieser über ein Hebelgestänge 5 bewegungsgekoppelt. Das Hebelgestänge 5 durchgreift zumindest in der Freigabestellung der Klappe 4 die Austrittsöffnung 21 und ist mit der der Austrittsöffnung zugewandten Außenseite 28 der Klappe 4 gelenkig verbunden. |
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Die Erfindung betrifft ein Füllstandsbegrenzungsventil für den Kraftstofftank eines Fahrzeuges. Solche Ventile dienen dazu, beim Auftanken des Kraftstoffbehälters die Füllmenge zu begrenzen. Das vorgeschlagene Füllstandsbegrenzungsventil weist ein innerhalb des Kraftstofftanks am Ende eines Einfüllrohres positionierbares Ventilgehäuse 1 auf. Das Ventilgehäuse ist mit einer mit dem Einfüllrohr verbindbaren Eintrittsöffnung 22 und einer in den Tankinnenraum mündenden Austrittsöffnung 21 ausgestattet. Weiterhin ist im Ventilgehäuse 1 eine Klappe 4 vorhanden, die zwischen einer die Austrittsöffnung 21 dicht verschließenden und eine diese freigebenden Stellung schwenkbar gelagert ist. Der Schwimmer ist zur Schwenkbewegung der Klappe 4 mit dieser über ein Hebelgestänge 5 bewegungsgekoppelt. Das Hebelgestänge 5 durchgreift zumindest in der Freigabestellung der Klappe 4 die Austrittsöffnung 21 und ist mit der der Austrittsöffnung zugewandten Außenseite 28 der Klappe 4 gelenkig verbunden.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC ; GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER US CLASSIFICATION ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2002</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20020502&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10040310A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20020502&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10040310A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KALB, HELMUT</creatorcontrib><creatorcontrib>KIRCHDORFER, STEFAN</creatorcontrib><creatorcontrib>STRAUS, GUENTER</creatorcontrib><creatorcontrib>GEBHARD, MARKUS</creatorcontrib><title>Filler restrictor for vehicle fuel tank has float coupled for movement with valve flap through lever rod assembly which passes through outlet opening into inside of tank when flap opens</title><description>The restrictor includes a float (3) coupled for movement with the swivel-opening valve flap through a lever rod assembly (5) which when the valve flap (4) is opened passes through the outlet opening (21) opening into the inside of the tank. The lever rod assembly is connected for articulated movement to the outside (28) of the flap facing the outlet opening. The flap is mounted in the valve housing (1). A drainage bore (85) connects the inside (26) of the valve to the inside of the tank.
Die Erfindung betrifft ein Füllstandsbegrenzungsventil für den Kraftstofftank eines Fahrzeuges. Solche Ventile dienen dazu, beim Auftanken des Kraftstoffbehälters die Füllmenge zu begrenzen. Das vorgeschlagene Füllstandsbegrenzungsventil weist ein innerhalb des Kraftstofftanks am Ende eines Einfüllrohres positionierbares Ventilgehäuse 1 auf. Das Ventilgehäuse ist mit einer mit dem Einfüllrohr verbindbaren Eintrittsöffnung 22 und einer in den Tankinnenraum mündenden Austrittsöffnung 21 ausgestattet. Weiterhin ist im Ventilgehäuse 1 eine Klappe 4 vorhanden, die zwischen einer die Austrittsöffnung 21 dicht verschließenden und eine diese freigebenden Stellung schwenkbar gelagert ist. Der Schwimmer ist zur Schwenkbewegung der Klappe 4 mit dieser über ein Hebelgestänge 5 bewegungsgekoppelt. 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The lever rod assembly is connected for articulated movement to the outside (28) of the flap facing the outlet opening. The flap is mounted in the valve housing (1). A drainage bore (85) connects the inside (26) of the valve to the inside of the tank.
Die Erfindung betrifft ein Füllstandsbegrenzungsventil für den Kraftstofftank eines Fahrzeuges. Solche Ventile dienen dazu, beim Auftanken des Kraftstoffbehälters die Füllmenge zu begrenzen. Das vorgeschlagene Füllstandsbegrenzungsventil weist ein innerhalb des Kraftstofftanks am Ende eines Einfüllrohres positionierbares Ventilgehäuse 1 auf. Das Ventilgehäuse ist mit einer mit dem Einfüllrohr verbindbaren Eintrittsöffnung 22 und einer in den Tankinnenraum mündenden Austrittsöffnung 21 ausgestattet. Weiterhin ist im Ventilgehäuse 1 eine Klappe 4 vorhanden, die zwischen einer die Austrittsöffnung 21 dicht verschließenden und eine diese freigebenden Stellung schwenkbar gelagert ist. Der Schwimmer ist zur Schwenkbewegung der Klappe 4 mit dieser über ein Hebelgestänge 5 bewegungsgekoppelt. Das Hebelgestänge 5 durchgreift zumindest in der Freigabestellung der Klappe 4 die Austrittsöffnung 21 und ist mit der der Austrittsöffnung zugewandten Außenseite 28 der Klappe 4 gelenkig verbunden.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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