Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane
The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transver...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | MOEDINGER, WOLFGANG |
description | The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane.
Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind. |
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Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2001</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20010726&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10007662C1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20010726&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10007662C1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>MOEDINGER, WOLFGANG</creatorcontrib><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><description>The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane.
Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2001</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNikEOgjAURNm4MOodvntNQBM9AGJ07540MIUfm1_SXyDe3mo8gJuZyby3zOa7tBiQQiLZ4FPOPeBIR023sheyPtCEnhuHHTk_I5BjeZoO5G3SuemJlV4M17J0xEKDMwKKwYhOCJqmpzgG-eAvW2cLa5xi8-tVtr1Wj_K2x-Br6GAaCGJ9qYo8z8-n06Esjv84b4_CRgE</recordid><startdate>20010726</startdate><enddate>20010726</enddate><creator>MOEDINGER, WOLFGANG</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20010726</creationdate><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><author>MOEDINGER, WOLFGANG</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10007662C13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2001</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>MOEDINGER, WOLFGANG</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>MOEDINGER, WOLFGANG</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><date>2001-07-26</date><risdate>2001</risdate><abstract>The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane.
Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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