Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane

The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transver...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: MOEDINGER, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator MOEDINGER, WOLFGANG
description The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane. Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE10007662C1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE10007662C1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE10007662C13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNikEOgjAURNm4MOodvntNQBM9AGJ07540MIUfm1_SXyDe3mo8gJuZyby3zOa7tBiQQiLZ4FPOPeBIR023sheyPtCEnhuHHTk_I5BjeZoO5G3SuemJlV4M17J0xEKDMwKKwYhOCJqmpzgG-eAvW2cLa5xi8-tVtr1Wj_K2x-Br6GAaCGJ9qYo8z8-n06Esjv84b4_CRgE</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><source>esp@cenet</source><creator>MOEDINGER, WOLFGANG</creator><creatorcontrib>MOEDINGER, WOLFGANG</creatorcontrib><description>The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane. Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2001</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20010726&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10007662C1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20010726&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10007662C1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>MOEDINGER, WOLFGANG</creatorcontrib><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><description>The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane. Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2001</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNikEOgjAURNm4MOodvntNQBM9AGJ07540MIUfm1_SXyDe3mo8gJuZyby3zOa7tBiQQiLZ4FPOPeBIR023sheyPtCEnhuHHTk_I5BjeZoO5G3SuemJlV4M17J0xEKDMwKKwYhOCJqmpzgG-eAvW2cLa5xi8-tVtr1Wj_K2x-Br6GAaCGJ9qYo8z8-n06Esjv84b4_CRgE</recordid><startdate>20010726</startdate><enddate>20010726</enddate><creator>MOEDINGER, WOLFGANG</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20010726</creationdate><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><author>MOEDINGER, WOLFGANG</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10007662C13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2001</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>MOEDINGER, WOLFGANG</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>MOEDINGER, WOLFGANG</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane</title><date>2001-07-26</date><risdate>2001</risdate><abstract>The wheel suspension has upper and lower linkages. The lower linkage (21), which includes the down rod (22), is yielding in a plane transverse to the turning plane in the upward direction. There is a connecting-rod connection (tracking rod) (23) with linkage on the bodywork side in the same transverse plane. Es wird eine unabhängige Radaufhängung für Kraftfahrzeuge, insbesondere für Vorderachsen von Kraftfahrzeugen, vorgeschlagen, die einen unabhängig vom Dämpferbein ausgebildeten und über das Dämpferbein und einen unteren Querlenker geführten Radträger aufweist und bei der das an seinem oberen Ende karosserieseitig gelenkig abgestützte Dämpferbein an seinem unteren Ende über eine Lenkerkombination geführt ist, die einen Sturzlenker und einen Nachlauflenker umfasst, die karosserieseitig über den Querlenker oder unmittelbar gegen die Karosserie abgestützt sind.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE10007662C1
source esp@cenet
subjects LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
MOTOR VEHICLES
PERFORMING OPERATIONS
TRAILERS
TRANSPORTING
VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS
VEHICLES IN GENERAL
title Independent front wheel suspension for vehicle, lower linkage of which is yielding in plane transverse to turning plane
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-10T11%3A54%3A01IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=MOEDINGER,%20WOLFGANG&rft.date=2001-07-26&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE10007662C1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true