Schwingungsunterstützungsmechanismus für einen Führersitz

Ein Schwingungsunterstützungsmechanismus für einen Führersitz, der zum Stützen eines Sitzkörpers (1) und einer Verschiebeeinrichtung (2), die am Boden des Sitzkörpers (1) angeordnet ist, verwendet wird, enthält eine Bodenplatte (3) und eine obere Platte (4), zwei parallele Stützen (5), die gelenkig...

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Hauptverfasser: Cunzhang Deng, Ming Mei, Fan Wu, Shuang Zhao, Chao Wang
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Cunzhang Deng
Ming Mei
Fan Wu
Shuang Zhao
Chao Wang
description Ein Schwingungsunterstützungsmechanismus für einen Führersitz, der zum Stützen eines Sitzkörpers (1) und einer Verschiebeeinrichtung (2), die am Boden des Sitzkörpers (1) angeordnet ist, verwendet wird, enthält eine Bodenplatte (3) und eine obere Platte (4), zwei parallele Stützen (5), die gelenkig zwischen der oberen Platte (4) und der Bodenplatte (3) angebracht sind, so dass die obere Platte (4) nach vorne und nach hinten schwingen kann, und enthält weiter einen vorderen Begrenzungsbalken (6) und einen hinteren Begrenzungsbalken (7), die an der Bodenplatte (3) befestigt sind und entsprechend den Stützen (5) angeordnet sind. Wenn sich die obere Platte (4) in der vorderen/hinteren Position befindet, stoßen die Stützen (5) gegen den vorderen Begrenzungsbalken (6)/den hinteren Begrenzungsbalken (7) und die obere Platte (4) wird in der vorderen/hinteren Position durch eine Arretiereinrichtung (8) arretiert. Der Mechanismus kann an einen vorhandenen Führersitz und zugehörige Strukturen angepasst werden, ein rasches Wechseln der vorderen und der hinteren Position des Führersitzes kann erreicht werden, die Anforderung an den Nettoabstand zwischen dem Führersitz und einer Führerplattform wird erreicht, und die Sicherheit des Führers beim Führen im Stehen kann garantiert werden. A driving seat swing supporting mechanism, used for supporting a seat body (1) and a sliding device (2) arranged at the bottom of the seat body (1), comprising a bottom plate (3) and a top plate (4), two parallel supports (5) being hingedly connected between the top plate (4) and the bottom plate (3), so that the top plate (4) can swing front and back, and further comprising a front limiting beam (6) and a rear limiting beam (7) which are fixed on the bottom plate (3) and are arranged corresponding to the supports (5). When the top plate (4) is located at a front/rear position, the supports (5) abut against the front limiting beam (6)/the rear limiting beam (7), and the top plate (4) is locked at the front/rear position by means of a locking device (8). The mechanism can adapt to an existing driving seat and related structures, rapid switching of the front position and the rear position of the driving seat can be achieved, the requirement for the net spacing between the driving seat and a driving platform is met, and the safety of driver standing driving can be guaranteed.
format Patent
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Wenn sich die obere Platte (4) in der vorderen/hinteren Position befindet, stoßen die Stützen (5) gegen den vorderen Begrenzungsbalken (6)/den hinteren Begrenzungsbalken (7) und die obere Platte (4) wird in der vorderen/hinteren Position durch eine Arretiereinrichtung (8) arretiert. Der Mechanismus kann an einen vorhandenen Führersitz und zugehörige Strukturen angepasst werden, ein rasches Wechseln der vorderen und der hinteren Position des Führersitzes kann erreicht werden, die Anforderung an den Nettoabstand zwischen dem Führersitz und einer Führerplattform wird erreicht, und die Sicherheit des Führers beim Führen im Stehen kann garantiert werden. A driving seat swing supporting mechanism, used for supporting a seat body (1) and a sliding device (2) arranged at the bottom of the seat body (1), comprising a bottom plate (3) and a top plate (4), two parallel supports (5) being hingedly connected between the top plate (4) and the bottom plate (3), so that the top plate (4) can swing front and back, and further comprising a front limiting beam (6) and a rear limiting beam (7) which are fixed on the bottom plate (3) and are arranged corresponding to the supports (5). When the top plate (4) is located at a front/rear position, the supports (5) abut against the front limiting beam (6)/the rear limiting beam (7), and the top plate (4) is locked at the front/rear position by means of a locking device (8). The mechanism can adapt to an existing driving seat and related structures, rapid switching of the front position and the rear position of the driving seat can be achieved, the requirement for the net spacing between the driving seat and a driving platform is met, and the safety of driver standing driving can be guaranteed.</description><language>ger</language><subject>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; RAILWAYS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20241015&amp;DB=EPODOC&amp;CC=AT&amp;NR=527195A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20241015&amp;DB=EPODOC&amp;CC=AT&amp;NR=527195A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Cunzhang Deng</creatorcontrib><creatorcontrib>Ming Mei</creatorcontrib><creatorcontrib>Fan Wu</creatorcontrib><creatorcontrib>Shuang Zhao</creatorcontrib><creatorcontrib>Chao Wang</creatorcontrib><title>Schwingungsunterstützungsmechanismus für einen Führersitz</title><description>Ein Schwingungsunterstützungsmechanismus für einen Führersitz, der zum Stützen eines Sitzkörpers (1) und einer Verschiebeeinrichtung (2), die am Boden des Sitzkörpers (1) angeordnet ist, verwendet wird, enthält eine Bodenplatte (3) und eine obere Platte (4), zwei parallele Stützen (5), die gelenkig zwischen der oberen Platte (4) und der Bodenplatte (3) angebracht sind, so dass die obere Platte (4) nach vorne und nach hinten schwingen kann, und enthält weiter einen vorderen Begrenzungsbalken (6) und einen hinteren Begrenzungsbalken (7), die an der Bodenplatte (3) befestigt sind und entsprechend den Stützen (5) angeordnet sind. 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A driving seat swing supporting mechanism, used for supporting a seat body (1) and a sliding device (2) arranged at the bottom of the seat body (1), comprising a bottom plate (3) and a top plate (4), two parallel supports (5) being hingedly connected between the top plate (4) and the bottom plate (3), so that the top plate (4) can swing front and back, and further comprising a front limiting beam (6) and a rear limiting beam (7) which are fixed on the bottom plate (3) and are arranged corresponding to the supports (5). When the top plate (4) is located at a front/rear position, the supports (5) abut against the front limiting beam (6)/the rear limiting beam (7), and the top plate (4) is locked at the front/rear position by means of a locking device (8). 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