Bewegliches Trittbrett

Die Erfindung betrifft ein bewegliches Trittbrett für eine Tür eines Fahrzeuges, insbesondere eines Schienenfahrzeuges, mit einem unterhalb der Trittleiste (2) zumindest im Wesentlichen quer zur Fahrtrichtung ausfahrbaren Trittbrett (1). Um den Niveauunterschied zwischen Trittbrett und Trittleiste z...

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Hauptverfasser: HÖLLER THOMAS, MÄRZENDORFER MARTIN, AIGNER MATHIAS
Format: Patent
Sprache:ger
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creator HÖLLER THOMAS
MÄRZENDORFER MARTIN
AIGNER MATHIAS
description Die Erfindung betrifft ein bewegliches Trittbrett für eine Tür eines Fahrzeuges, insbesondere eines Schienenfahrzeuges, mit einem unterhalb der Trittleiste (2) zumindest im Wesentlichen quer zur Fahrtrichtung ausfahrbaren Trittbrett (1). Um den Niveauunterschied zwischen Trittbrett und Trittleiste zu minimieren ist vorgesehen, dass am fahrzeugfernen Endbereich des Trittbrettes (1) an zumindest einem Längsholm (17) des Trittbrettes (1) eine zur Fahrtrichtung zumindest im Wesentlichen parallel verlaufende Schwenkachse (16) vorgesehen ist, um die verschwenkbar zumindest zwei Schwenkholme (18, 20) gelagert sind, die jeweils ein Querprofil (8-12) tragen, dass jeder der Schwenkholme nur mit dem ihm zugeordneten Querprofil (8-12) fest verbunden ist, während die anderen Querprofile frei auf ihm aufliegen, und dass fahrzeugfest ein Hebemechanismus (21, 22, 23) vorgesehen ist, der das unmittelbar vor der Trittleiste (2) befindliche Querprofil (8-12) anhebt. A movable footboard for a door of a rail vehicle comprises a footboard extendable below a tread strip at least substantially transversely to the direction of travel. To minimize the level difference between the footboard and the tread strip a pivot shaft extends at least substantially parallel to the direction of travel on at least one longitudinal bar of the footboard at the end region of the footboard away from the vehicle, about which pivot shaft at least two pivoting bars are pivotably supported, which pivoting bars each bear a transverse profile element, each of the pivoting bars being rigidly connected to the transverse profile element associated with the pivot bar, while the other transverse profile elements lie freely on said pivot bar, and a lifting mechanism is fastened to the vehicle and lifts the transverse profile element located directly in front of the tread strip.
format Patent
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Um den Niveauunterschied zwischen Trittbrett und Trittleiste zu minimieren ist vorgesehen, dass am fahrzeugfernen Endbereich des Trittbrettes (1) an zumindest einem Längsholm (17) des Trittbrettes (1) eine zur Fahrtrichtung zumindest im Wesentlichen parallel verlaufende Schwenkachse (16) vorgesehen ist, um die verschwenkbar zumindest zwei Schwenkholme (18, 20) gelagert sind, die jeweils ein Querprofil (8-12) tragen, dass jeder der Schwenkholme nur mit dem ihm zugeordneten Querprofil (8-12) fest verbunden ist, während die anderen Querprofile frei auf ihm aufliegen, und dass fahrzeugfest ein Hebemechanismus (21, 22, 23) vorgesehen ist, der das unmittelbar vor der Trittleiste (2) befindliche Querprofil (8-12) anhebt. A movable footboard for a door of a rail vehicle comprises a footboard extendable below a tread strip at least substantially transversely to the direction of travel. To minimize the level difference between the footboard and the tread strip a pivot shaft extends at least substantially parallel to the direction of travel on at least one longitudinal bar of the footboard at the end region of the footboard away from the vehicle, about which pivot shaft at least two pivoting bars are pivotably supported, which pivoting bars each bear a transverse profile element, each of the pivoting bars being rigidly connected to the transverse profile element associated with the pivot bar, while the other transverse profile elements lie freely on said pivot bar, and a lifting mechanism is fastened to the vehicle and lifts the transverse profile element located directly in front of the tread strip.</description><language>ger</language><subject>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES ; CHAIRS FOR DENTISTRY ; EQUIPMENT FOR SHIPPING ; FUNERAL DEVICES ; HUMAN NECESSITIES ; HYGIENE ; MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE ; OPERATING TABLES OR CHAIRS ; PERFORMING OPERATIONS ; RAILWAYS ; RELATED EQUIPMENT ; SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS ; TRANSPORT OR ACCOMODATION FOR PATIENTS ; TRANSPORTING ; VEHICLES ADAPTED FOR LOAD TRANSPORTATION OR TO TRANSPORT, TOCARRY, OR TO COMPRISE SPECIAL LOADS OR OBJECTS ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2015</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20150715&amp;DB=EPODOC&amp;CC=AT&amp;NR=515195A4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20150715&amp;DB=EPODOC&amp;CC=AT&amp;NR=515195A4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HÖLLER THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>MÄRZENDORFER MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>AIGNER MATHIAS</creatorcontrib><title>Bewegliches Trittbrett</title><description>Die Erfindung betrifft ein bewegliches Trittbrett für eine Tür eines Fahrzeuges, insbesondere eines Schienenfahrzeuges, mit einem unterhalb der Trittleiste (2) zumindest im Wesentlichen quer zur Fahrtrichtung ausfahrbaren Trittbrett (1). Um den Niveauunterschied zwischen Trittbrett und Trittleiste zu minimieren ist vorgesehen, dass am fahrzeugfernen Endbereich des Trittbrettes (1) an zumindest einem Längsholm (17) des Trittbrettes (1) eine zur Fahrtrichtung zumindest im Wesentlichen parallel verlaufende Schwenkachse (16) vorgesehen ist, um die verschwenkbar zumindest zwei Schwenkholme (18, 20) gelagert sind, die jeweils ein Querprofil (8-12) tragen, dass jeder der Schwenkholme nur mit dem ihm zugeordneten Querprofil (8-12) fest verbunden ist, während die anderen Querprofile frei auf ihm aufliegen, und dass fahrzeugfest ein Hebemechanismus (21, 22, 23) vorgesehen ist, der das unmittelbar vor der Trittleiste (2) befindliche Querprofil (8-12) anhebt. A movable footboard for a door of a rail vehicle comprises a footboard extendable below a tread strip at least substantially transversely to the direction of travel. To minimize the level difference between the footboard and the tread strip a pivot shaft extends at least substantially parallel to the direction of travel on at least one longitudinal bar of the footboard at the end region of the footboard away from the vehicle, about which pivot shaft at least two pivoting bars are pivotably supported, which pivoting bars each bear a transverse profile element, each of the pivoting bars being rigidly connected to the transverse profile element associated with the pivot bar, while the other transverse profile elements lie freely on said pivot bar, and a lifting mechanism is fastened to the vehicle and lifts the transverse profile element located directly in front of the tread strip.</description><subject>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES</subject><subject>CHAIRS FOR DENTISTRY</subject><subject>EQUIPMENT FOR SHIPPING</subject><subject>FUNERAL DEVICES</subject><subject>HUMAN NECESSITIES</subject><subject>HYGIENE</subject><subject>MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE</subject><subject>OPERATING TABLES OR CHAIRS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RAILWAYS</subject><subject>RELATED EQUIPMENT</subject><subject>SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS</subject><subject>TRANSPORT OR ACCOMODATION FOR PATIENTS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES ADAPTED FOR LOAD TRANSPORTATION OR TO TRANSPORT, TOCARRY, OR TO COMPRISE SPECIAL LOADS OR OBJECTS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2015</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBBzSi1PTc_JTM5ILVYIKcosKUkqSi0p4WFgTUvMKU7lhdLcDPJuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8Y4hpoamhpamjibGhFUAADTGIPc</recordid><startdate>20150715</startdate><enddate>20150715</enddate><creator>HÖLLER THOMAS</creator><creator>MÄRZENDORFER MARTIN</creator><creator>AIGNER MATHIAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20150715</creationdate><title>Bewegliches Trittbrett</title><author>HÖLLER THOMAS ; MÄRZENDORFER MARTIN ; AIGNER MATHIAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_AT515195A43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2015</creationdate><topic>BODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES</topic><topic>CHAIRS FOR DENTISTRY</topic><topic>EQUIPMENT FOR SHIPPING</topic><topic>FUNERAL DEVICES</topic><topic>HUMAN NECESSITIES</topic><topic>HYGIENE</topic><topic>MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE</topic><topic>OPERATING TABLES OR CHAIRS</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>RAILWAYS</topic><topic>RELATED EQUIPMENT</topic><topic>SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS</topic><topic>TRANSPORT OR ACCOMODATION FOR PATIENTS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES ADAPTED FOR LOAD TRANSPORTATION OR TO TRANSPORT, TOCARRY, OR TO COMPRISE SPECIAL LOADS OR OBJECTS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HÖLLER THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>MÄRZENDORFER MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>AIGNER MATHIAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HÖLLER THOMAS</au><au>MÄRZENDORFER MARTIN</au><au>AIGNER MATHIAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Bewegliches Trittbrett</title><date>2015-07-15</date><risdate>2015</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein bewegliches Trittbrett für eine Tür eines Fahrzeuges, insbesondere eines Schienenfahrzeuges, mit einem unterhalb der Trittleiste (2) zumindest im Wesentlichen quer zur Fahrtrichtung ausfahrbaren Trittbrett (1). 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To minimize the level difference between the footboard and the tread strip a pivot shaft extends at least substantially parallel to the direction of travel on at least one longitudinal bar of the footboard at the end region of the footboard away from the vehicle, about which pivot shaft at least two pivoting bars are pivotably supported, which pivoting bars each bear a transverse profile element, each of the pivoting bars being rigidly connected to the transverse profile element associated with the pivot bar, while the other transverse profile elements lie freely on said pivot bar, and a lifting mechanism is fastened to the vehicle and lifts the transverse profile element located directly in front of the tread strip.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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