Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment
This study involves a group of over 300 third-year Bachelor of Education students attending St Patrick's College of Education, Dublin, Ireland. Working in groups of not more than three, the students completed an assignment to create a WebQuest. On construction of the WebQuest the students were...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Educational media international 2005-06, Vol.42 (2), p.143-151 |
---|---|
Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | 151 |
---|---|
container_issue | 2 |
container_start_page | 143 |
container_title | Educational media international |
container_volume | 42 |
creator | Leahy, Margaret Twomey, Denis |
description | This study involves a group of over 300 third-year Bachelor of Education students attending St Patrick's College of Education, Dublin, Ireland. Working in groups of not more than three, the students completed an assignment to create a WebQuest. On construction of the WebQuest the students were asked to reflect on the experience, considering issues such as collaboration, cooperation, planning, decision-making, time management, project direction and design. They were also asked to reflect on the impact of the exercise on their own learning styles and its influence on their concepts of teaching and learning. Finally, they were asked if the exercise had affected their ideas of how to use the Internet in school and if they envisage using WebQuests as part of their teaching in the future. Their reflections were facilitated by a questionnaire. Results of the project have implications for future course design.
Die Erstellung eines Webdesigns durch Lehramtsstudenten als Mittel, eine kollaborative Lernumgebung zu erzeugen
Diese Studie umfasst eine Gruppe von mehr als 300 Lehrerstudenten des St. Patrick's College of Education in Dublin, Irland. In Gruppen von nicht mehr als drei Personen füllten die Studenten einen Zusatz zur Erzeugung eines Webfragebogens aus. Im Verlauf der Arbeit an der Konstruktion des WebQuest wurden sie aufgefordert, über die Erfahrung mit Dingen wie Zusammenarbeit, Kooperation, Planung, Entscheidungsfindung, Zeitmanagement, Projektziel und Konzeption nachzudenken. Zusätzlich wurden sie angehalten, über den Einfluss dieser Übung auf ihren eigenen Lehrstil und auf ihre Konzepte von Lehren und Lernen zu reflektieren. Schließlich wurden sie befragt, ob diese Übung ihre Einschätzung, wie das Internet im Schulunterricht genutzt werden könne und ob sie sich vorstellen könnten, WebQuests im Rahmen ihres zukünftigen Unterrichts einzusetzen. Ihre Reflexionen wurden durch einen Fragebogen unterstützt. Die Ergebnisse des Projekts haben Auswirkungen auf zukünftige Lehrgangsentwürfe.
Comment utiliser la conception de sites Web avec des enseignants en formation initiale pour créer un environnement d'apprentissage collaboratif
Cette étude porte sur un groupe de plus de 300 étudiants de Licence en Education inscrits à l'Institut St Patrick de formation des Maîtres de Dublin. Travaillant en groupes de trois au maximum, ces étudiants ont mené à bien un projet de création d'un WebQuest.Au moment de la construction de ce WebQuest, on a demandé aux étudiants de réf |
doi_str_mv | 10.1080/09523980500060308 |
format | Article |
fullrecord | <record><control><sourceid>eric_cross</sourceid><recordid>TN_cdi_crossref_primary_10_1080_09523980500060308</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><ericid>EJ691652</ericid><sourcerecordid>EJ691652</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-LOGICAL-c367t-a354e3332949f76a6a56dd63899a1c3772d53d3a5da6ee3c260ca2a8e0f6e2bc3</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqFkE1LAzEQhoMoWKs_QPCQP7CabHazG_AipX5R8GLPyzQ7aSO7SUlCa_-9u1S8CAoDw_A-zxxeQq45u-WsZndMlblQNSsZY5IJVp-QCS-kyspKsVMyGfNsAKpzchHjx0DxnBcTYpbRujXd44q2GO3a0b1NG7oNmEUMO6uRJgS9wRApDEN7BBepN1QHhDS6QLXvOlj5MNw7pB1CcGOAbmeDdz26dEnODHQRr773lCwf5--z52zx9vQye1hkWsgqZSDKAoUQuSqUqSRIKGXbSlErBVyLqsrbUrQCyhYkotC5ZBpyqJEZiflKiynhx786-BgDmmYbbA_h0HDWjEU1v4oanJujg8HqH37-KhWXAzsl98fYOuNDD3sfurZJcOh8MAGctrERf32v_tV_WU36TOILES6LFw</addsrcrecordid><sourcetype>Aggregation Database</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>article</recordtype></control><display><type>article</type><title>Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment</title><source>EBSCOhost Education Source</source><creator>Leahy, Margaret ; Twomey, Denis</creator><creatorcontrib>Leahy, Margaret ; Twomey, Denis</creatorcontrib><description>This study involves a group of over 300 third-year Bachelor of Education students attending St Patrick's College of Education, Dublin, Ireland. Working in groups of not more than three, the students completed an assignment to create a WebQuest. On construction of the WebQuest the students were asked to reflect on the experience, considering issues such as collaboration, cooperation, planning, decision-making, time management, project direction and design. They were also asked to reflect on the impact of the exercise on their own learning styles and its influence on their concepts of teaching and learning. Finally, they were asked if the exercise had affected their ideas of how to use the Internet in school and if they envisage using WebQuests as part of their teaching in the future. Their reflections were facilitated by a questionnaire. Results of the project have implications for future course design.
Die Erstellung eines Webdesigns durch Lehramtsstudenten als Mittel, eine kollaborative Lernumgebung zu erzeugen
Diese Studie umfasst eine Gruppe von mehr als 300 Lehrerstudenten des St. Patrick's College of Education in Dublin, Irland. In Gruppen von nicht mehr als drei Personen füllten die Studenten einen Zusatz zur Erzeugung eines Webfragebogens aus. Im Verlauf der Arbeit an der Konstruktion des WebQuest wurden sie aufgefordert, über die Erfahrung mit Dingen wie Zusammenarbeit, Kooperation, Planung, Entscheidungsfindung, Zeitmanagement, Projektziel und Konzeption nachzudenken. Zusätzlich wurden sie angehalten, über den Einfluss dieser Übung auf ihren eigenen Lehrstil und auf ihre Konzepte von Lehren und Lernen zu reflektieren. Schließlich wurden sie befragt, ob diese Übung ihre Einschätzung, wie das Internet im Schulunterricht genutzt werden könne und ob sie sich vorstellen könnten, WebQuests im Rahmen ihres zukünftigen Unterrichts einzusetzen. Ihre Reflexionen wurden durch einen Fragebogen unterstützt. Die Ergebnisse des Projekts haben Auswirkungen auf zukünftige Lehrgangsentwürfe.
Comment utiliser la conception de sites Web avec des enseignants en formation initiale pour créer un environnement d'apprentissage collaboratif
Cette étude porte sur un groupe de plus de 300 étudiants de Licence en Education inscrits à l'Institut St Patrick de formation des Maîtres de Dublin. Travaillant en groupes de trois au maximum, ces étudiants ont mené à bien un projet de création d'un WebQuest.Au moment de la construction de ce WebQuest, on a demandé aux étudiants de réfléchir sur l'expérience en cours et sur les problèmes de collaboration, de coopération, de planification, de prise de décision,de gestion du temps,d' orientation et de conception du projet. On leur a aussi demandé de réfléchir à l'impact de cet exercice sur leurs propres styles d'apprentissage et à son influence sur la façon dont ils envisageaient l'enseignement et l'apprentissage.On les a finalement interrogés pour savoir si cet exercice avait affecté leur façon de penser aux usages de l'Internet à l'école et si ils (elles) envisageaient d'utiliser WebQuest dans leur enseignement à l'avenir. Un questionnaire a facilité la réponse à ces questions. Les résultats de ce projet auront des conséquences pour la conception des cours à venir.</description><identifier>ISSN: 0952-3987</identifier><identifier>EISSN: 1469-5790</identifier><identifier>DOI: 10.1080/09523980500060308</identifier><language>eng</language><publisher>Taylor and Francis Ltd</publisher><subject>Collaboration ; Cooperative Learning ; Educational Environment ; Elementary education ; Foreign Countries ; Higher Education ; Information Technology ; Internet ; Ireland ; Ireland (Dublin) ; Learning styles ; Preservice Teachers ; Teacher education ; Teaching Methods ; Web Sites</subject><ispartof>Educational media international, 2005-06, Vol.42 (2), p.143-151</ispartof><rights>Copyright Taylor & Francis Group, LLC 2005</rights><lds50>peer_reviewed</lds50><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed><citedby>FETCH-LOGICAL-c367t-a354e3332949f76a6a56dd63899a1c3772d53d3a5da6ee3c260ca2a8e0f6e2bc3</citedby></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><link.rule.ids>314,780,784,27924,27925</link.rule.ids><backlink>$$Uhttp://eric.ed.gov/ERICWebPortal/detail?accno=EJ691652$$DView record in ERIC$$Hfree_for_read</backlink></links><search><creatorcontrib>Leahy, Margaret</creatorcontrib><creatorcontrib>Twomey, Denis</creatorcontrib><title>Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment</title><title>Educational media international</title><description>This study involves a group of over 300 third-year Bachelor of Education students attending St Patrick's College of Education, Dublin, Ireland. Working in groups of not more than three, the students completed an assignment to create a WebQuest. On construction of the WebQuest the students were asked to reflect on the experience, considering issues such as collaboration, cooperation, planning, decision-making, time management, project direction and design. They were also asked to reflect on the impact of the exercise on their own learning styles and its influence on their concepts of teaching and learning. Finally, they were asked if the exercise had affected their ideas of how to use the Internet in school and if they envisage using WebQuests as part of their teaching in the future. Their reflections were facilitated by a questionnaire. Results of the project have implications for future course design.
Die Erstellung eines Webdesigns durch Lehramtsstudenten als Mittel, eine kollaborative Lernumgebung zu erzeugen
Diese Studie umfasst eine Gruppe von mehr als 300 Lehrerstudenten des St. Patrick's College of Education in Dublin, Irland. In Gruppen von nicht mehr als drei Personen füllten die Studenten einen Zusatz zur Erzeugung eines Webfragebogens aus. Im Verlauf der Arbeit an der Konstruktion des WebQuest wurden sie aufgefordert, über die Erfahrung mit Dingen wie Zusammenarbeit, Kooperation, Planung, Entscheidungsfindung, Zeitmanagement, Projektziel und Konzeption nachzudenken. Zusätzlich wurden sie angehalten, über den Einfluss dieser Übung auf ihren eigenen Lehrstil und auf ihre Konzepte von Lehren und Lernen zu reflektieren. Schließlich wurden sie befragt, ob diese Übung ihre Einschätzung, wie das Internet im Schulunterricht genutzt werden könne und ob sie sich vorstellen könnten, WebQuests im Rahmen ihres zukünftigen Unterrichts einzusetzen. Ihre Reflexionen wurden durch einen Fragebogen unterstützt. Die Ergebnisse des Projekts haben Auswirkungen auf zukünftige Lehrgangsentwürfe.
Comment utiliser la conception de sites Web avec des enseignants en formation initiale pour créer un environnement d'apprentissage collaboratif
Cette étude porte sur un groupe de plus de 300 étudiants de Licence en Education inscrits à l'Institut St Patrick de formation des Maîtres de Dublin. Travaillant en groupes de trois au maximum, ces étudiants ont mené à bien un projet de création d'un WebQuest.Au moment de la construction de ce WebQuest, on a demandé aux étudiants de réfléchir sur l'expérience en cours et sur les problèmes de collaboration, de coopération, de planification, de prise de décision,de gestion du temps,d' orientation et de conception du projet. On leur a aussi demandé de réfléchir à l'impact de cet exercice sur leurs propres styles d'apprentissage et à son influence sur la façon dont ils envisageaient l'enseignement et l'apprentissage.On les a finalement interrogés pour savoir si cet exercice avait affecté leur façon de penser aux usages de l'Internet à l'école et si ils (elles) envisageaient d'utiliser WebQuest dans leur enseignement à l'avenir. Un questionnaire a facilité la réponse à ces questions. Les résultats de ce projet auront des conséquences pour la conception des cours à venir.</description><subject>Collaboration</subject><subject>Cooperative Learning</subject><subject>Educational Environment</subject><subject>Elementary education</subject><subject>Foreign Countries</subject><subject>Higher Education</subject><subject>Information Technology</subject><subject>Internet</subject><subject>Ireland</subject><subject>Ireland (Dublin)</subject><subject>Learning styles</subject><subject>Preservice Teachers</subject><subject>Teacher education</subject><subject>Teaching Methods</subject><subject>Web Sites</subject><issn>0952-3987</issn><issn>1469-5790</issn><fulltext>true</fulltext><rsrctype>article</rsrctype><creationdate>2005</creationdate><recordtype>article</recordtype><recordid>eNqFkE1LAzEQhoMoWKs_QPCQP7CabHazG_AipX5R8GLPyzQ7aSO7SUlCa_-9u1S8CAoDw_A-zxxeQq45u-WsZndMlblQNSsZY5IJVp-QCS-kyspKsVMyGfNsAKpzchHjx0DxnBcTYpbRujXd44q2GO3a0b1NG7oNmEUMO6uRJgS9wRApDEN7BBepN1QHhDS6QLXvOlj5MNw7pB1CcGOAbmeDdz26dEnODHQRr773lCwf5--z52zx9vQye1hkWsgqZSDKAoUQuSqUqSRIKGXbSlErBVyLqsrbUrQCyhYkotC5ZBpyqJEZiflKiynhx786-BgDmmYbbA_h0HDWjEU1v4oanJujg8HqH37-KhWXAzsl98fYOuNDD3sfurZJcOh8MAGctrERf32v_tV_WU36TOILES6LFw</recordid><startdate>20050601</startdate><enddate>20050601</enddate><creator>Leahy, Margaret</creator><creator>Twomey, Denis</creator><general>Taylor and Francis Ltd</general><general>Taylor & Francis Group Journals</general><scope>7SW</scope><scope>BJH</scope><scope>BNH</scope><scope>BNI</scope><scope>BNJ</scope><scope>BNO</scope><scope>ERI</scope><scope>PET</scope><scope>REK</scope><scope>WWN</scope><scope>AAYXX</scope><scope>CITATION</scope></search><sort><creationdate>20050601</creationdate><title>Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment</title><author>Leahy, Margaret ; Twomey, Denis</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-LOGICAL-c367t-a354e3332949f76a6a56dd63899a1c3772d53d3a5da6ee3c260ca2a8e0f6e2bc3</frbrgroupid><rsrctype>articles</rsrctype><prefilter>articles</prefilter><language>eng</language><creationdate>2005</creationdate><topic>Collaboration</topic><topic>Cooperative Learning</topic><topic>Educational Environment</topic><topic>Elementary education</topic><topic>Foreign Countries</topic><topic>Higher Education</topic><topic>Information Technology</topic><topic>Internet</topic><topic>Ireland</topic><topic>Ireland (Dublin)</topic><topic>Learning styles</topic><topic>Preservice Teachers</topic><topic>Teacher education</topic><topic>Teaching Methods</topic><topic>Web Sites</topic><toplevel>peer_reviewed</toplevel><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Leahy, Margaret</creatorcontrib><creatorcontrib>Twomey, Denis</creatorcontrib><collection>ERIC</collection><collection>ERIC (Ovid)</collection><collection>ERIC</collection><collection>ERIC</collection><collection>ERIC (Legacy Platform)</collection><collection>ERIC( SilverPlatter )</collection><collection>ERIC</collection><collection>ERIC PlusText (Legacy Platform)</collection><collection>Education Resources Information Center (ERIC)</collection><collection>ERIC</collection><collection>CrossRef</collection><jtitle>Educational media international</jtitle></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext</fulltext></delivery><addata><au>Leahy, Margaret</au><au>Twomey, Denis</au><format>journal</format><genre>article</genre><ristype>JOUR</ristype><ericid>EJ691652</ericid><atitle>Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment</atitle><jtitle>Educational media international</jtitle><date>2005-06-01</date><risdate>2005</risdate><volume>42</volume><issue>2</issue><spage>143</spage><epage>151</epage><pages>143-151</pages><issn>0952-3987</issn><eissn>1469-5790</eissn><abstract>This study involves a group of over 300 third-year Bachelor of Education students attending St Patrick's College of Education, Dublin, Ireland. Working in groups of not more than three, the students completed an assignment to create a WebQuest. On construction of the WebQuest the students were asked to reflect on the experience, considering issues such as collaboration, cooperation, planning, decision-making, time management, project direction and design. They were also asked to reflect on the impact of the exercise on their own learning styles and its influence on their concepts of teaching and learning. Finally, they were asked if the exercise had affected their ideas of how to use the Internet in school and if they envisage using WebQuests as part of their teaching in the future. Their reflections were facilitated by a questionnaire. Results of the project have implications for future course design.
Die Erstellung eines Webdesigns durch Lehramtsstudenten als Mittel, eine kollaborative Lernumgebung zu erzeugen
Diese Studie umfasst eine Gruppe von mehr als 300 Lehrerstudenten des St. Patrick's College of Education in Dublin, Irland. In Gruppen von nicht mehr als drei Personen füllten die Studenten einen Zusatz zur Erzeugung eines Webfragebogens aus. Im Verlauf der Arbeit an der Konstruktion des WebQuest wurden sie aufgefordert, über die Erfahrung mit Dingen wie Zusammenarbeit, Kooperation, Planung, Entscheidungsfindung, Zeitmanagement, Projektziel und Konzeption nachzudenken. Zusätzlich wurden sie angehalten, über den Einfluss dieser Übung auf ihren eigenen Lehrstil und auf ihre Konzepte von Lehren und Lernen zu reflektieren. Schließlich wurden sie befragt, ob diese Übung ihre Einschätzung, wie das Internet im Schulunterricht genutzt werden könne und ob sie sich vorstellen könnten, WebQuests im Rahmen ihres zukünftigen Unterrichts einzusetzen. Ihre Reflexionen wurden durch einen Fragebogen unterstützt. Die Ergebnisse des Projekts haben Auswirkungen auf zukünftige Lehrgangsentwürfe.
Comment utiliser la conception de sites Web avec des enseignants en formation initiale pour créer un environnement d'apprentissage collaboratif
Cette étude porte sur un groupe de plus de 300 étudiants de Licence en Education inscrits à l'Institut St Patrick de formation des Maîtres de Dublin. Travaillant en groupes de trois au maximum, ces étudiants ont mené à bien un projet de création d'un WebQuest.Au moment de la construction de ce WebQuest, on a demandé aux étudiants de réfléchir sur l'expérience en cours et sur les problèmes de collaboration, de coopération, de planification, de prise de décision,de gestion du temps,d' orientation et de conception du projet. On leur a aussi demandé de réfléchir à l'impact de cet exercice sur leurs propres styles d'apprentissage et à son influence sur la façon dont ils envisageaient l'enseignement et l'apprentissage.On les a finalement interrogés pour savoir si cet exercice avait affecté leur façon de penser aux usages de l'Internet à l'école et si ils (elles) envisageaient d'utiliser WebQuest dans leur enseignement à l'avenir. Un questionnaire a facilité la réponse à ces questions. Les résultats de ce projet auront des conséquences pour la conception des cours à venir.</abstract><pub>Taylor and Francis Ltd</pub><doi>10.1080/09523980500060308</doi><tpages>9</tpages></addata></record> |
fulltext | fulltext |
identifier | ISSN: 0952-3987 |
ispartof | Educational media international, 2005-06, Vol.42 (2), p.143-151 |
issn | 0952-3987 1469-5790 |
language | eng |
recordid | cdi_crossref_primary_10_1080_09523980500060308 |
source | EBSCOhost Education Source |
subjects | Collaboration Cooperative Learning Educational Environment Elementary education Foreign Countries Higher Education Information Technology Internet Ireland Ireland (Dublin) Learning styles Preservice Teachers Teacher education Teaching Methods Web Sites |
title | Using web design with pre-service teachers as a means of creating a collaborative learning environment |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2024-12-28T16%3A22%3A03IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-eric_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Using%20web%20design%20with%20pre-service%20teachers%20as%20a%20means%20of%20creating%20a%20collaborative%20learning%20environment&rft.jtitle=Educational%20media%20international&rft.au=Leahy,%20Margaret&rft.date=2005-06-01&rft.volume=42&rft.issue=2&rft.spage=143&rft.epage=151&rft.pages=143-151&rft.issn=0952-3987&rft.eissn=1469-5790&rft_id=info:doi/10.1080/09523980500060308&rft_dat=%3Ceric_cross%3EEJ691652%3C/eric_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rft_ericid=EJ691652&rfr_iscdi=true |