Cultural trauma and the politics of access to higher education in Syria

This paper examines the relationship between the politics of Higher Education access pertaining to longstanding practices of patrimonial authoritarian politics and the narration of collective trauma. Building on an empirical study of Syrian HE during war, we suggest that a narrative disjuncture with...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Discourse (Abingdon, England) England), 2021-07, Vol.42 (4), p.528-543
Hauptverfasser: Al Azmeh, Zeina, Dillabough, Joanne, Fimyar, Olena, McLaughlin, Colleen, Abdullateef, Shaher, Aloklah, Wissam Aldien, Mamo, Adnan Rashid, Abdulhafiz, Abdul Hafiz, Al Abdullah, Samir, Al Husien, Yasser, Al Mohamad Al Ibrahim, Ammar, Al Ibrahim, Ziad, Barmu, Taiseer, Farzat, Abdulnasser, Kadan, Bakry
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!