-
1
NATURALISM: THE STIMULUS FOR PARDO BAZÁN'S ARTISTRY WITH NICKNAMES
Veröffentlicht in Romance notes
VolltextArtikel -
2
Deleitar Enseñando: Humor and the Didactic in Galdós's Misericordia
Veröffentlicht in Symposium (Syracuse)
VolltextArtikel -
3
-
4
Lame Characters and the Devil in "Fortunata y Jacinta", "Miau" and "Ángel Guerra"
Veröffentlicht in Anales galdosianos
VolltextArtikel -
5
-
6
'Beethoven' and 'Sigue Beethoven': The Sonata-Form Structure of Galdós's "La desheredada"
Veröffentlicht in Decimonónica
VolltextArtikel -
7
The "ciego" in the Novels of Galdós: "Costumbrismo", Realism, Symbolism
Veröffentlicht in Decimonónica
VolltextArtikel -
8
-
9
Cultural Nicknames: An Important Feature of Galdós'Art
Veröffentlicht in Decimonónica
VolltextArtikel -
10
-
11
Profaning the Religious: Two Nicknames in "Doña Perfecta"
Veröffentlicht in Anales galdosianos
VolltextArtikel -
12
Aristophanes' The Birds and the Ornithological Tour de Force in Fortunata y Jacinta
Veröffentlicht in Hispanic review
VolltextArtikel -
13
-
14
The Upwardly Mobile Male 'Animal' in "La loca de la casa" and the Torquemada Tetralogy
Veröffentlicht in Anales galdosianos
VolltextArtikel -
15
Idealism versus Reality: Galdós's Critique of Platonism in Fortunata y Jacinta
Veröffentlicht in Hispania
VolltextArtikel -
16
Poor Maxi's Windmill: Aquatic Symbolism in Fortunata y Jacinta
Veröffentlicht in Hispanic review
VolltextArtikel -
17
Echoes from the World of Rossini and Beethoven in Galdós' "Fortunata y Jacinta"
Veröffentlicht in Anales galdosianos
VolltextArtikel -
18
-
19
Galdós and Galdosistas in the United States: On the Fiftieth Anniversary of the Author's Death
Veröffentlicht in Hispania
VolltextArtikel -
20
A Galdósian Statement in 1899 Concerning Dramatic Theory
Veröffentlicht in Symposium (Syracuse)
VolltextArtikel